איך הייתם מציירים את רגעי הפריצה להר הבית?
כשהקָרִיקָטוּרִיסְט קָריאֵל גַּרְדּוֹשׁ, המכונה "דּוֹשׁ", גויס במלחמת ששת הימים לסקר את המלחמה ככתב צבאי, הוא צירף את קוראיו לחוויות מהחזית בעזרת עט ונייר. דוש, שהיה הקריקטוריסט הקבוע בעיתון "מעריב", ליווה את הכוחות ביום הפריצה לירושלים ותיאר במחברתו את השעות הגורליות בחברת הלוחמים. איוריו נרשמו ביד מהירה שמנסה להקל על הנפש הנרגשת מִפּסיעה במקומות שעד אותו היום היו רחוקים מהעין, אבל קרובים ללב.
דוש צייר את האיורים בפנקס מרשמי תרופות שרופא ירדני נטש בשטח וציין מעליהם את השעה שבה צוירו. כשאנו מתבוננים ברישומיו ועוקבים אחרי לוח הזמנים שלו באותו יום, אי אפשר שלא להיסחף בהתרגשות ובהתרוממות הרוח שחש ולחוש כאילו גם אנו מתרוצצים לצידו הלוך ושוב מהכותל להר הבית וחוזר חלילה, כשידו המציירת מנסה לתפוס את כל ההתרחשויות באותה יממה הרת-גורל.
למוחרת התפנה דוש להתבונן באירועים במבט מסכם ואף לעטוף אותם באריזת מתנה. ב"מעריב" התפרסמה קריקטורה פרי ידו: חייל צה"ל מגיש את מתנתו היקרה – העיר ירושלים – לעם היהודי כולו.
איך הייתם מציירים את רגעי הפריצה להר הבית?
כשהקָרִיקָטוּרִיסְט קָריאֵל גַּרְדּוֹשׁ, המכונה "דּוֹשׁ", גויס במלחמת ששת הימים לסקר את המלחמה ככתב צבאי, הוא צירף את קוראיו לחוויות מהחזית בעזרת עט ונייר. דוש, שהיה הקריקטוריסט הקבוע בעיתון "מעריב", ליווה את הכוחות ביום הפריצה לירושלים ותיאר במחברתו את השעות הגורליות בחברת הלוחמים. איוריו נרשמו ביד מהירה שמנסה להקל על הנפש הנרגשת מִפּסיעה במקומות שעד אותו היום היו רחוקים מהעין, אבל קרובים ללב.
דוש צייר את האיורים בפנקס מרשמי תרופות שרופא ירדני נטש בשטח וציין מעליהם את השעה שבה צוירו. כשאנו מתבוננים ברישומיו ועוקבים אחרי לוח הזמנים שלו באותו יום, אי אפשר שלא להיסחף בהתרגשות ובהתרוממות הרוח שחש ולחוש כאילו גם אנו מתרוצצים לצידו הלוך ושוב מהכותל להר הבית וחוזר חלילה, כשידו המציירת מנסה לתפוס את כל ההתרחשויות באותה יממה הרת-גורל.
למוחרת התפנה דוש להתבונן באירועים במבט מסכם ואף לעטוף אותם באריזת מתנה. ב"מעריב" התפרסמה קריקטורה פרי ידו: חייל צה"ל מגיש את מתנתו היקרה – העיר ירושלים – לעם היהודי כולו.
כתיבה ומשחוק: מירב הנקין
שלחו את ההיסטוריום לתלמידי כיתתכם. כך תעשירו את הידע שלהם בנושאי הלימוד ותפתחו אצלם סקרנות ועניין במקצוע ההיסטוריה. הציעו להם לשאול שאלה אחת טובה העולה מתוך מה שקראו.
לכל היסטוריום מצורפת פעילות מיוחדת - סקר, לוח שיתופי, חידון או משחק - שתוכלו לקיים עם התלמידים בכיתה. אפשר להקרין את ההיסטוריום בכיתה ולבקש מהתלמידים לנחש את העובדות הנכונות.
ההיסטוריומים בנויים על אירועים היסטוריים חשובים שהתרחשו באותו שבוע. אתם יכולים לפתוח את שיעור ההיסטוריה או החינוך בהיסטוריום ובכך להוסיף לו רלוונטיות ועניין.
לכל היסטוריום מצורפים מקורות (קטעי עיתונות, כרזות, מכתבים, בלוגים, סרטוני וידאו) אשר יסייעו לכם להעשיר את הידע של התלמידים בנושא.
איך הייתם מציירים את רגעי הפריצה להר הבית?
כשהקָרִיקָטוּרִיסְט קָריאֵל גַּרְדּוֹשׁ, המכונה "דּוֹשׁ", גויס במלחמת ששת הימים לסקר את המלחמה ככתב צבאי, הוא צירף את קוראיו לחוויות מהחזית בעזרת עט ונייר. דוש, שהיה הקריקטוריסט הקבוע בעיתון "מעריב", ליווה את הכוחות ביום הפריצה לירושלים ותיאר במחברתו את השעות הגורליות בחברת הלוחמים. איוריו נרשמו ביד מהירה שמנסה להקל על הנפש הנרגשת מִפּסיעה במקומות שעד אותו היום היו רחוקים מהעין, אבל קרובים ללב.
דוש צייר את האיורים בפנקס מרשמי תרופות שרופא ירדני נטש בשטח וציין מעליהם את השעה שבה צוירו. כשאנו מתבוננים ברישומיו ועוקבים אחרי לוח הזמנים שלו באותו יום, אי אפשר שלא להיסחף בהתרגשות ובהתרוממות הרוח שחש ולחוש כאילו גם אנו מתרוצצים לצידו הלוך ושוב מהכותל להר הבית וחוזר חלילה, כשידו המציירת מנסה לתפוס את כל ההתרחשויות באותה יממה הרת-גורל.
למוחרת התפנה דוש להתבונן באירועים במבט מסכם ואף לעטוף אותם באריזת מתנה. ב"מעריב" התפרסמה קריקטורה פרי ידו: חייל צה"ל מגיש את מתנתו היקרה – העיר ירושלים – לעם היהודי כולו.