בארצות ערב היו לחנוכה שמות רבים ומנהגים שונים. בסוריה נקרא החג ”עיד אלשעלה" (חג האבוקה). ילדי דמשק היהודים התחפשו ללוחמים חשמונאים, והמבוגרים הכינו ארוחה לעניים בכיכר המרכזית. בכורדיסטאן נקרא החג "אידת שרעאי" (חג הנרות) ונהגו לשרוף בובה של אנטיוכוס, ובתימן נקרא החג ”עיד אלסרג‘" (חג האורות).
בארץ ישראל של ימי המנדט נחגג חנוכה בדרך אחרת – בנשפים ומסיבות. בשנת 1928 הוזמנו תושבי ראשון-לציון לנשף חנוכה בתיאטרון "נעמן". על הפרק: ריקודים עד אור הבוקר בהשתתפות "ג'ז בנד מובחר" ופרסים יקרי ערך למסכות ותלבושות היסטוריות. בשנת 1931 חגגו בתל אביב את סיום החנוכה ב"נשף ריקודים גרנדיוזי" שכלל הופעות של תזמורת ג'ז ושל הקוסם שרל קרבו. בשנת 1933 הוזמן הציבור לנשף חנוכה עם הופעת ג'ז של להקת "לבנון" מהקלוב הכחול והופעה של "האמנים המפורסמים בארץ".
בארצות ערב היו לחנוכה שמות רבים ומנהגים שונים. בסוריה נקרא החג ”עיד אלשעלה" (חג האבוקה). ילדי דמשק היהודים התחפשו ללוחמים חשמונאים, והמבוגרים הכינו ארוחה לעניים בכיכר המרכזית. בכורדיסטאן נקרא החג "אידת שרעאי" (חג הנרות) ונהגו לשרוף בובה של אנטיוכוס, ובתימן נקרא החג ”עיד אלסרג‘" (חג האורות).
בארץ ישראל של ימי המנדט נחגג חנוכה בדרך אחרת – בנשפים ומסיבות. בשנת 1928 הוזמנו תושבי ראשון-לציון לנשף חנוכה בתיאטרון "נעמן". על הפרק: ריקודים עד אור הבוקר בהשתתפות "ג'ז בנד מובחר" ופרסים יקרי ערך למסכות ותלבושות היסטוריות. בשנת 1931 חגגו בתל אביב את סיום החנוכה ב"נשף ריקודים גרנדיוזי" שכלל הופעות של תזמורת ג'ז ושל הקוסם שרל קרבו. בשנת 1933 הוזמן הציבור לנשף חנוכה עם הופעת ג'ז של להקת "לבנון" מהקלוב הכחול והופעה של "האמנים המפורסמים בארץ".
כתיבה: אלעד הופר; משחוק: נתנאל שפיגל
שלחו את ההיסטוריום לתלמידי כיתתכם. כך תעשירו את הידע שלהם בנושאי הלימוד ותפתחו אצלם סקרנות ועניין במקצוע ההיסטוריה. הציעו להם לשאול שאלה אחת טובה העולה מתוך מה שקראו.
לכל היסטוריום מצורפת פעילות מיוחדת - סקר, לוח שיתופי, חידון או משחק - שתוכלו לקיים עם התלמידים בכיתה. אפשר להקרין את ההיסטוריום בכיתה ולבקש מהתלמידים לנחש את העובדות הנכונות.
ההיסטוריומים בנויים על אירועים היסטוריים חשובים שהתרחשו באותו שבוע. אתם יכולים לפתוח את שיעור ההיסטוריה או החינוך בהיסטוריום ובכך להוסיף לו רלוונטיות ועניין.
לכל היסטוריום מצורפים מקורות (קטעי עיתונות, כרזות, מכתבים, בלוגים, סרטוני וידאו) אשר יסייעו לכם להעשיר את הידע של התלמידים בנושא.
בארצות ערב היו לחנוכה שמות רבים ומנהגים שונים. בסוריה נקרא החג ”עיד אלשעלה" (חג האבוקה). ילדי דמשק היהודים התחפשו ללוחמים חשמונאים, והמבוגרים הכינו ארוחה לעניים בכיכר המרכזית. בכורדיסטאן נקרא החג "אידת שרעאי" (חג הנרות) ונהגו לשרוף בובה של אנטיוכוס, ובתימן נקרא החג ”עיד אלסרג‘" (חג האורות).
בארץ ישראל של ימי המנדט נחגג חנוכה בדרך אחרת – בנשפים ומסיבות. בשנת 1928 הוזמנו תושבי ראשון-לציון לנשף חנוכה בתיאטרון "נעמן". על הפרק: ריקודים עד אור הבוקר בהשתתפות "ג'ז בנד מובחר" ופרסים יקרי ערך למסכות ותלבושות היסטוריות. בשנת 1931 חגגו בתל אביב את סיום החנוכה ב"נשף ריקודים גרנדיוזי" שכלל הופעות של תזמורת ג'ז ושל הקוסם שרל קרבו. בשנת 1933 הוזמן הציבור לנשף חנוכה עם הופעת ג'ז של להקת "לבנון" מהקלוב הכחול והופעה של "האמנים המפורסמים בארץ".