"דן ודינה על עסקי המדינה" היה שמו של מדור אקטואליה לילדים שהתפרסם במוסף "משמר לילדים" כחלק מהעיתון "משמר" – ביטאון תנועת השומר הצעיר.
ב-20 בנובמבר 1947, תשעה ימים לפני ההצבעה באו"ם על תכנית החלוקה, הציגו שני הילדים דן ודינה, נימוקים בעד ונגד תוכנית החלוקה.
תנועת השומר הצעיר תמכה באותה עת בהקמת מדינה דו-לאומית בכל שטחה של ארץ ישראל והתנגדה לתכנית החלוקה.
דן טוען כי הוא מתנגד לתכנית החלוקה, משום שלפי גבולות החלוקה, ישנם יישובים יהודים המיועדים להימסר לערבים. גם דינה אינה מרוצה מתוואי הגבול של תכנית החלוקה, שכן לדעתה ישנם אזורים שיהיה מסוכן לעבור בהם. אולם לטענת דינה, הקמת מדינה יהודית עצמאית חשובה יותר כדי שהעם היהודי לא יהיה תלוי בחסדי זרים. לדבריה, לאחר שתקום מדינה יהודית גבולותיה יכולים להשתנות.
איך הסתיים הוויכוח בין הילדים? לפי הכתבה, דן שוכנע שיש לתמוך בתוכנית החלוקה. הכתבה מסתיימת במשחק לשון "המחלוקת הביאה לחלוקת הארץ והשלום יביא שוב את שלמות הארץ".
במדור הבא, לאחר שאושרה התוכנית באו"ם, שני הילדים משתפים פעולה עם מהלך ההיסטוריה, והם לועגים למדינות שהצביעו נגד התוכנית.
"דן ודינה על עסקי המדינה" היה שמו של מדור אקטואליה לילדים שהתפרסם במוסף "משמר לילדים" כחלק מהעיתון "משמר" – ביטאון תנועת השומר הצעיר.
ב-20 בנובמבר 1947, תשעה ימים לפני ההצבעה באו"ם על תכנית החלוקה, הציגו שני הילדים דן ודינה, נימוקים בעד ונגד תוכנית החלוקה.
תנועת השומר הצעיר תמכה באותה עת בהקמת מדינה דו-לאומית בכל שטחה של ארץ ישראל והתנגדה לתכנית החלוקה.
דן טוען כי הוא מתנגד לתכנית החלוקה, משום שלפי גבולות החלוקה, ישנם יישובים יהודים המיועדים להימסר לערבים. גם דינה אינה מרוצה מתוואי הגבול של תכנית החלוקה, שכן לדעתה ישנם אזורים שיהיה מסוכן לעבור בהם. אולם לטענת דינה, הקמת מדינה יהודית עצמאית חשובה יותר כדי שהעם היהודי לא יהיה תלוי בחסדי זרים. לדבריה, לאחר שתקום מדינה יהודית גבולותיה יכולים להשתנות.
איך הסתיים הוויכוח בין הילדים? לפי הכתבה, דן שוכנע שיש לתמוך בתוכנית החלוקה. הכתבה מסתיימת במשחק לשון "המחלוקת הביאה לחלוקת הארץ והשלום יביא שוב את שלמות הארץ".
במדור הבא, לאחר שאושרה התוכנית באו"ם, שני הילדים משתפים פעולה עם מהלך ההיסטוריה, והם לועגים למדינות שהצביעו נגד התוכנית.
כתיבה: אלעד הופר משחוק: נתנאל שפיגל
שלחו את ההיסטוריום לתלמידי כיתתכם. כך תעשירו את הידע שלהם בנושאי הלימוד ותפתחו אצלם סקרנות ועניין במקצוע ההיסטוריה. הציעו להם לשאול שאלה אחת טובה העולה מתוך מה שקראו.
לכל היסטוריום מצורפת פעילות מיוחדת - סקר, לוח שיתופי, חידון או משחק - שתוכלו לקיים עם התלמידים בכיתה. אפשר להקרין את ההיסטוריום בכיתה ולבקש מהתלמידים לנחש את העובדות הנכונות.
ההיסטוריומים בנויים על אירועים היסטוריים חשובים שהתרחשו באותו שבוע. אתם יכולים לפתוח את שיעור ההיסטוריה או החינוך בהיסטוריום ובכך להוסיף לו רלוונטיות ועניין.
לכל היסטוריום מצורפים מקורות (קטעי עיתונות, כרזות, מכתבים, בלוגים, סרטוני וידאו) אשר יסייעו לכם להעשיר את הידע של התלמידים בנושא.
"דן ודינה על עסקי המדינה" היה שמו של מדור אקטואליה לילדים שהתפרסם במוסף "משמר לילדים" כחלק מהעיתון "משמר" – ביטאון תנועת השומר הצעיר.
ב-20 בנובמבר 1947, תשעה ימים לפני ההצבעה באו"ם על תכנית החלוקה, הציגו שני הילדים דן ודינה, נימוקים בעד ונגד תוכנית החלוקה.
תנועת השומר הצעיר תמכה באותה עת בהקמת מדינה דו-לאומית בכל שטחה של ארץ ישראל והתנגדה לתכנית החלוקה.
דן טוען כי הוא מתנגד לתכנית החלוקה, משום שלפי גבולות החלוקה, ישנם יישובים יהודים המיועדים להימסר לערבים. גם דינה אינה מרוצה מתוואי הגבול של תכנית החלוקה, שכן לדעתה ישנם אזורים שיהיה מסוכן לעבור בהם. אולם לטענת דינה, הקמת מדינה יהודית עצמאית חשובה יותר כדי שהעם היהודי לא יהיה תלוי בחסדי זרים. לדבריה, לאחר שתקום מדינה יהודית גבולותיה יכולים להשתנות.
איך הסתיים הוויכוח בין הילדים? לפי הכתבה, דן שוכנע שיש לתמוך בתוכנית החלוקה. הכתבה מסתיימת במשחק לשון "המחלוקת הביאה לחלוקת הארץ והשלום יביא שוב את שלמות הארץ".
במדור הבא, לאחר שאושרה התוכנית באו"ם, שני הילדים משתפים פעולה עם מהלך ההיסטוריה, והם לועגים למדינות שהצביעו נגד התוכנית.