מנהגי ט"ו בשבט המוכרים ביותר הם אכילת פירות יבשים ונטיעת עצים (יוזמה של הסתדרות המורים משנת 1908), אבל מנהג קדום יותר הוא עריכת סדר ט"ו בשבט, מנהג שנפוץ במאה ה-18 בהשפעת קבלת האר"י.
אז מה עושים בסדר? אוכלים 30 סוגים של פירות יבשים ושותים ארבע כוסות יין המקבילים לארבע עונות השנה. לכוס הראשונה מוזגים יין לבן, והיא מסמלת את הסתיו ואת התחדשות הארץ. לכוס השנייה מוזגים מעט יין אדום והרבה יין לבן והיא מוקדשת לחורף ולעצי ארץ ישראל. בכוס השלישית כמות היין האדום גדולה יותר, והיא מסמלת את האביב. הכוס הרביעית מסמלת את הקיץ, העונה שבה השמש נמצאת בשיאה, וכולה יין אדום. בנוסף לאכילת הפירות ולשתיית ארבע הכוסות אומרים בסדר פסוקים המדמים את העצים לאדם ולעם ומקבילים את הצמיחה לשיבה לארץ (ונטעתים על אדמתם") ואת תחיית הטבע לתחיית העם היהודי ("כימי העץ כן ימי עמי").
מנהגי ט"ו בשבט המוכרים ביותר הם אכילת פירות יבשים ונטיעת עצים (יוזמה של הסתדרות המורים משנת 1908), אבל מנהג קדום יותר הוא עריכת סדר ט"ו בשבט, מנהג שנפוץ במאה ה-18 בהשפעת קבלת האר"י.
אז מה עושים בסדר? אוכלים 30 סוגים של פירות יבשים ושותים ארבע כוסות יין המקבילים לארבע עונות השנה. לכוס הראשונה מוזגים יין לבן, והיא מסמלת את הסתיו ואת התחדשות הארץ. לכוס השנייה מוזגים מעט יין אדום והרבה יין לבן והיא מוקדשת לחורף ולעצי ארץ ישראל. בכוס השלישית כמות היין האדום גדולה יותר, והיא מסמלת את האביב. הכוס הרביעית מסמלת את הקיץ, העונה שבה השמש נמצאת בשיאה, וכולה יין אדום. בנוסף לאכילת הפירות ולשתיית ארבע הכוסות אומרים בסדר פסוקים המדמים את העצים לאדם ולעם ומקבילים את הצמיחה לשיבה לארץ (ונטעתים על אדמתם") ואת תחיית הטבע לתחיית העם היהודי ("כימי העץ כן ימי עמי").
כתיבה: אלעד הופר; משחוק: נתנאל שפיגל
שלחו את ההיסטוריום לתלמידי כיתתכם. כך תעשירו את הידע שלהם בנושאי הלימוד ותפתחו אצלם סקרנות ועניין במקצוע ההיסטוריה. הציעו להם לשאול שאלה אחת טובה העולה מתוך מה שקראו.
לכל היסטוריום מצורפת פעילות מיוחדת - סקר, לוח שיתופי, חידון או משחק - שתוכלו לקיים עם התלמידים בכיתה. אפשר להקרין את ההיסטוריום בכיתה ולבקש מהתלמידים לנחש את העובדות הנכונות.
ההיסטוריומים בנויים על אירועים היסטוריים חשובים שהתרחשו באותו שבוע. אתם יכולים לפתוח את שיעור ההיסטוריה או החינוך בהיסטוריום ובכך להוסיף לו רלוונטיות ועניין.
לכל היסטוריום מצורפים מקורות (קטעי עיתונות, כרזות, מכתבים, בלוגים, סרטוני וידאו) אשר יסייעו לכם להעשיר את הידע של התלמידים בנושא.
מנהגי ט"ו בשבט המוכרים ביותר הם אכילת פירות יבשים ונטיעת עצים (יוזמה של הסתדרות המורים משנת 1908), אבל מנהג קדום יותר הוא עריכת סדר ט"ו בשבט, מנהג שנפוץ במאה ה-18 בהשפעת קבלת האר"י.
אז מה עושים בסדר? אוכלים 30 סוגים של פירות יבשים ושותים ארבע כוסות יין המקבילים לארבע עונות השנה. לכוס הראשונה מוזגים יין לבן, והיא מסמלת את הסתיו ואת התחדשות הארץ. לכוס השנייה מוזגים מעט יין אדום והרבה יין לבן והיא מוקדשת לחורף ולעצי ארץ ישראל. בכוס השלישית כמות היין האדום גדולה יותר, והיא מסמלת את האביב. הכוס הרביעית מסמלת את הקיץ, העונה שבה השמש נמצאת בשיאה, וכולה יין אדום. בנוסף לאכילת הפירות ולשתיית ארבע הכוסות אומרים בסדר פסוקים המדמים את העצים לאדם ולעם ומקבילים את הצמיחה לשיבה לארץ (ונטעתים על אדמתם") ואת תחיית הטבע לתחיית העם היהודי ("כימי העץ כן ימי עמי").