בשיר 'צבעים' של רחל מתוארת תמונה של טבע בה העצמים פועלים בעצמם, והצבעים הופכים לפעולות אקטיביות: האדמה 'משחירה', הרקפת 'מַוְרידה' והדשא 'מוריק'.
הזמינו את התלמידים למצוא תמונה צבעונית שהם אוהבים, מהפלאפון, מהאינטרנט או מאלבום שיש להם בבית. כעת הנחו אותם לכתוב טקסט המתאר את התמונה וצבעיה, כאשר העצמים עצמם אקטיביים. אפשר להוסיף מהדמיון את הסיבות לצבעים שיש בתמונה.
לדוגמה– אם נבחרה תמונה של ים כחול וחול זהוב, אפשר לתאר אותה כך:
הים מכחיל מהתבוננות בשמיים
בעודו נוגע בחול המזהיב מאוצרותיו