כמו במהפכה התעשייתית, גם כיום יש אנשים שמפחדים מההשלכות של הבינה המלאכותית על חיינו, ויש שמסתקרנים לגבי האפשרויות הגלומות בה.
בחלק הזה התלמידים יתנסו ויכירו את היכולות ואת המגבלות של הבינה המלאכותית, יבינו כיצד ניתן להיעזר בה ומה ההבדל בין יצירה מבוססת מוח אנושי ליצירה מבוססת בינה מלאכותית. לבסוף, התלמידים יגבשו עמדה לגבי הבינה המלאכותית.
פתחו מחולל בינה מלאכותית (למשל צ'ט GPT, ג'מיני או תוכנה אחרת שאתם מכירים) וכתבו סיפור קצר המתרחש בעתיד, בו מכונות בינה מלאכותית יחליפו חלקים בתפקוד האנושי המוכר לנו כיום.
חשבו על הנקודות הבאות ובקשו מהתוכנה לשלב אותן בסיפור:
לאחר שיש בידיכם סיפור:
כבר כיום מכונות רבות, מחשבים ובינה מלאכותית ממלאים את מקומו של האדם. חלקן מחליפות עבודת ידיים וחלקן מבקשות להחליף את המוח האנושי. בינתיים, הן אינן יכולות לעשות הכל, וכנראה לא יוכלו בעתיד הקרוב להחליף רגשות ותכונות נוספות של אינטליגנציה אנושית.
מצד שני, גם אנשים שחיו בזמן המהפכה התעשייתית לא ידעו לדמיין מה צופן עבורם העתיד...
מיינו בעזרת הטבלה: מה מכונות יכולות לעשות, נכון להיום, ומה עדיין לא? מה לדעתכם המכונות לא יוכלו לעשות לעולם?
גררו כל פעולה לעמודה המתאימה.
נמקו את עמדתכם ויחסכם לבינה המלאכותית באמצעות מערכת הצירים הבאה, היעזרו בנקודות המבט הבאות:
גררו את הדמות למיקום המתאים לעמדתכם על מערכת הצירים: