המצאת מנוע הקיטור היה הכוח המניע של המהפכה התעשייתית. באמצעותו הופעלה הרכבת, סמל המהפכה, וכן המכונות במפעלים.
בחלק זה התלמידים יכירו את אחד החידושים המרכזיים במהפכה התעשייתית ואת התגובות של אנשים בני הזמן לחידוש הזה. הם יבחנו את דעותיהם של התומכים ושל המתנגדים ויבינו מה החידוש סימל ואילו ערכים נלוו אליו.
קראו את הידיעות העיתונאיות שהתפרסמו בירושלים לפני כ-130 שנה:
(תוכלו להיעזר במילון מקוון דוגמת מילוג)
כתבו מכתב תלונה דמיוני של ירושלמי המתנגד לרכבת, השתמשו בביטויים או ניסוחים המופיעים בכתבות. חשבו מה יהיה הרקע להתנגדות, באילו נימוקים היא תנוסח?