מאז המהפכה התעשייתית, הפיתוחים הטכנולוגיים הלכו וצברו תאוצה, וממשיכים להתפתח כל הזמן. הרפואה, התקשורת, המזון, התחבורה, הפנאי וחיי היומיום- בכל התחומים ישנם חידושים והמצאות כל הזמן. אבל ההמצאה ששינתה את כללי המשחק לחלוטין הייתה המחשב.
בחלק זה התלמידים יבחנו את מקומו של המחשב מול האדם, יבינו מהי בינה מלאכותית ומה המחשבים של היום מתיימרים לעשות, לעומת המחשבים הראשונים.
הביטו בשתי היצירות הבאות:
חפשו מידע ברשת או במקורות אחרים על כל אחת משתי היצירות הללו:
קראו את ההגדרה למושג "אמנות":
נסחו עמדה מנומקת, על סמך ההגדרה, אודות מידת האמנותיות של שתי היצירות.
קראו את הסיפור של איזק אסימוב, המתאר מציאות בדיונית של לימודים בבית ספר באמצעות מחשבים:
---להטמיע את הסיפור---
מה ההבדל בין המחשב שחולל את היצירה "היכל אופרה בחלל" לבין המחשב המתואר בסיפור של אסימוב?
מאז שהומצא המחשב, מתרכזים מאמצים רבים לא בהמצאת מכונות שיחליפו עבודת ידיים, אלא בהמצאת מכונות שיחליפו את המוח האנושי.
בינה מלאכותית היא הניסיון לדמות את יכולות החשיבה האנושית באמצעים טכנולוגיים ולתכנן מחשבים המסוגלים לפעול באופן שמשתווה להתנהגותה של הבינה האנושית.