נצא למסע בעקבות הסיפור: "מי הגנב" – נלמד על דמותו של שלמה המלך כשופט, ועל דרך השיפוט יוצאת הדופן שלו. נכיר את תיאור שלמה בתנ"ך, נפגוש את ביאליק ואת קובץ אגדות שלמה המלך שכתב. לבסוף, נקפוץ לימינו, לבתי המשפט בישראל ולשיטות עדכניות לזיהוי גנבים.
הציגו לתלמידים את האיור בו נראה שלמה על כס המשפט. מה מאפיין את שלמה כשופט לפי האיור? האם ניתן לזהות מי עומד לפניו למשפט?
בשיעור נלמד על הרקע המקראי לאיור הזה, על הקשר שלו עם הסיפור של ביאליק ועל ההקבלה למשפטים בימינו.
כחזרה על הסיפור אפשר לבצע במליאה את החידון שבראש העמוד. בחרו צבע בגלגל להצגת שאלה. לאחר שהתלמידים ניחשו את התשובה - לחצו על סמליל העין לגילוי התשובה הנכונה. אם לוחצים בחלק העליון של השאלה, עוברים לשאלה הבאה מאותו צבע. לחיצה על החץ בצד מחזירה לגלגל הראשי.
שלחו את התלמידים לפעילות Roojoom. ניתן להקרין את המצגת לכל הכיתה או לצפות בה ביחידים או בזוגות.
בכדי להתחיל במסלול יש ללחוץ על כפתור ה"התחל". אפשר לעבור בין תחנות המסלול באמצעות החיצים בצדדים או ללחוץ על העיגולים בתפריט. שימו לב, לעתים יש לגלול כדי לראות את כל המידע. על השאלות אפשר לענות במחברת.
במליאה סכמו את הממצאים בעקבות המסלול.
ניצור שיחות ווטסאפ פיקטיביות בין שלמה וביניכם,או בין שלמה לדמות אחרת. את השיחה אפשר ליצור באמצעות אפליקציות ייעודיות, למשל prank whats fake, שפועלת ממש בדומה לתוכנת ווטסאפ. לאחר שתתקינו את האפליקציה, תתבקשו להוסיף מידע בסיסי על הדמות איתה אתם משוחחים: הוסיפו תמונה של שלמה, סטטוס, ועוד. בעת שליחת כל הודעה תוכלו לבחור האם היא של בעל המכשיר, שיכול להיות אתם או יועץ של שלמה המלך, או שלשלמה עצמו, זאת באמצעות בחירה באחד משני כפתורי שליחה. בתפריט משמאל תוכלו לשנות רקע או הגדרות שונות(כמו אישורי קריאה, חילופי תאריכים ועוד), וכן לבצע צילומי מסך של השיחה ולשתף אותם. הוסיפו תמונות להמחשה.
צרו לפחות שלוש שיחות עם שלמה. תוכלו לשאול אותו על אופן השיפוט שלו – כיצד הוא מחליט על פסק הדין, למשל, וכן לשאול אותו על אחד המשפטים שהכרנו – המשפט מהסיפור "מי הגנב" או משפט הנשים והתינוק מספר מלכים. תוכלו לבקש משלמה עצות למלכים מתחילים, כיצד לגשת למשפט, ועוד. שתפו את השיחות עם המורה ועם חבריכם.
חיים נחמן ביאליק ואגדות המלך שלמה, מאמר מאת נירה פרדקין במגזין ארץ אחרת 47