גל מגלה שלחבר החדש, דוד, יש קשר מפתיע למדריך הגלישה שלהם, גיורא. אז למה גיורא מנסה להתחמק מדוִד? מה הוא מזכיר לו? הספר מתאר את מבצע העלייה הנועז מאתיופיה, "מבצע אחים", דרך סיפורן של שתי דמויות בדיוניות.
מהן הנסיבות שהובילו את מוּלוּאָלֶם ומשפחתו לעזוב את ביתם ולצאת למסע הארוך לישראל? אילו תלאות הם עברו במהלך המסע?
מה מֵניע בני אדם למעשה כה קשה ונחוש כמו המסע הארוך? מה עזר להם לא לוותר ולהמשיך בו על אף כל הקשיים?
כיצד חשו העולים כשהגיעו לארץ? אילו אכזבות תוארו דרך עיניו של בִּינָם? האם תוכלו לחשוב על אכזבות נוספות שאולי חיכו להם, למשל היחס מצד החברה?
אילו דברים, לדעתכם, שמחו העולים לגלות בארץ?
מוטיב מוביל בספר הוא "מסע בעקבות שמי". מה מקור שמו של גל?מה מקור שמו של דוד? מה מקור שמו של מולואלם? ספרו על מקור השם שלכם. תוכלו לשאול את הוריכם מדוע בחרו בשם זה.
ספרו על מנהגים של יהודי אתיופיה שפגשתם בספר.
אם יש בכיתה תלמידים ממוצא אתיופי, אפשר לבדוק איתם לפני השיעור אם ירצו לשתף בסיפורים ששמעו במשפחתם על העליות השונות.
"מבצע אחים": חלומות ותקוות
/
גל מגלה שלחבר החדש, דוד, יש קשר מפתיע למדריך הגלישה שלהם, גיורא. אז למה גיורא מנסה להתחמק מדוִד? מה הוא מזכיר לו? הספר מתאר את מבצע העלייה הנועז מאתיופיה, "מבצע אחים", דרך סיפורן של שתי דמויות בדיוניות.