"החיים הפשוטים שלי": ההתמודדות של תום

  • בספר מוצגות כמה דרכי התמודדות עם אֵבל. מה הן? חשבו על כל אחד מהמתאבלים – תום, אביו, אחיו ואחותו, סבו וסבתו, אלונה. האם יש, בעיניכם, דרך התמודדות "עדיפה"?
  • בספר מוצגות כמה דרכים לניחום אנשים באבלם. מה הן? האם יש דרך שאינה ראויה כלל, לדעתכם?
  • כאשר תום חוזר לכיתה, הוא מתפלא לראות שהכול נוהג כרגיל. האם, לדעתכם, החברים היו צריכים לעצור את כל עיסוקיהם ולהפסיק לשחק כשהגיע או להפך? הסבירו.
  • בספר באים לידי ביטוי סוגים שונים של חברים. במה ארבל תומך בתום? מהמיוחד בחברוּת של תום עם אלונה? האם, לדעתכם, יש בספר דוגמה שלילית של חברות?
  • יחסו של תום לבני המשפחה משתנה בעקבות מות אימו. מה משתנה ביחסים שלועם אביו? מה משתנה ביחס שלו לאחיו ולאחותו הקטנים? כיצד משתנה תפקידו בבית?  
  • בספר מוצגת מורה שמתעמתת עם התלמידים. האם, לדעתכם, המורה עושה עוול לתלמידים? האם תוכלו למצוא הצדקה להתנהגותה? איך מורים אחרים בספר נוהגים עם התלמידים (רוני, עומרי)? מה מניע אותם להתנהג כך, לדעתכם? אילו כללים חשובים, לדעתכם, ב"חוזה" בין מורה לתלמידים?
  • היחסים בין תום לבוריס עוברים מהפך במהלך הספר. מה גורם לניכור ולמריבות בתחילת הספר? מה מוביל למהפך?
  • מה משמעות שם הספר? מה פשוט בחיים של תום? התייחסו לסיום הספר (מדקה 4 בפרק 28). האם, לדעתכם, החיים שלו באמת פשוטים? הסבירו.
שתף תמונה

שתף משחק

"החיים הפשוטים שלי": ההתמודדות של תום

 /