הקרינו מצגת ובה פריטים מאוסף הספרייה הלאומית הקשורים במורשתו של יאנוש קורצ'אק. מומלץ להתמקד בשיר של שלנגל ובמודעה על ההצגה.
דונו עם התלמידים במליאה בנושאים שאולי התעוררו אצל התלמידים בעקבות ההאזנה:
- אילו פרטים חדשים למדתם על קורצ'אק מן הסיפור?
- יאנוש קורצ'אק הפך סמל ידוע למחנך, וביד ושם הוקמה אנדרטה לזכרו. לאור מה שקראתם הספר, מהו לדעתכם ייחודו של קורצ'אק? מהם התכונות שהפכו אותו לסמל?
- האם קראתם את אחד מספריו של קורצ'אק? (קאיטוש הקוסם/יותם הקסם, המלך מתיא הראשון). אם כן – מה מאפיין את דמויות הילדים שם?
- מה מיוחד ביחסו של קורצ'אק לילדים כפי שבא לידי ביטוי באופן הניהול של בית היתומים שהקים?
- הכינוי הרווח לקורצ'אק, כפי שהוא מוזכר בשירו של שלנגל, היה "אבי היתומים". מה לדעתכם הפך אותו מדמות מנהל ומחנך טוב, לדמות אב?
- הקרינו לתלמידים קטע קצר מראיון שערכו ילדים עם הסופרת. בקטע מתארת הסופרת את חיבורה האישי עם דמותו של יאנק. שאלו את התלמידים: מה חשתם כלפי יאנק? מה אהבתם בדמותו ומה לא אהבתם? מה נגע לליבכם בקורות חייו? האם יש משהו שהייתם רוצים לומר לו?