אפשר לסכם את הלימוד בהצגת נקודות מבט שונות שלהאירועים המתוארים בו. אפשר לעשות זאת כפעילות בכיתה או כעבודה מסכמת לבית.
סיפורים רבים נכתבים מפי "מְסַפר כל יודע". המספר עצמו אינו דמות בתוך הסיפור, והוא מתאר את כל ההתרחשויות ואת כל הפעולות של הדמויות, תוך שהוא חושף לקוראים את צפונות הלב של הדמויות – מחשבות ורגשות. הקורא מקבל מידע רב שהדמויות עצמן אינן מודעות לו.
בספר "מבצע מנהטן" בחרה המחברת להציג לנו את הסיפור מתוך נקודות המבט של הדמויות – של חנן והילדים. שמו של כל פרק הוא כשם הילד שמנקודת המבט שלו מסופרים האירועים. כך, נקודת המבט בכל פרק היא מוגבלת, אך באופן זה נשמר יותר המתח בסיפור. הבחירה בכתיבה מתוך נקודות המבט של הדמויות יוצרת עניין וזרימה בסיפור, ומאפשרת לנו להכיר כל אחת מהדמויות המרכזיות על המיוחד בה.
אין לנו בספר את נקודות המבט של סוזן או אבו בשיר. ננסה להציג גם אותן!
o מארגן המבצע – חנן שומרוני
o המְבצעים – נועם, גיא או רועי
o הצופה החשדן מהצד – אופיר
o המטרה – אבו בשיר
o העוקבת / השותפה – סוזן מה-CIA
o דמויות צדדיות (פקיד במלון, ילדים במשלחות אחרות באו"ם, נהג המונית)