"הסיפור של דוגו": מחשבות ותחושות

להורדת השיעור המלאלהורדת דף עבודה
  • אילו רגשות ומחשבות העלה בכם סיפורו של דוגו? תארו הן רגשות שליליים, הן רגשות חיוביים.
  • אפשר ליצור על הלוח דיאגרמה ולמקם את הרגשות שהתלמידים מציפים ב"גרף רביעים" (גרף ששני הצירים בו חוצים זה את זה במרכז) סביב הקצוות שלילי וחיובי בגרף המאוזן וחזק וחלש בגרף המאונך. כך נוכל לראות מה סוג הרגשות שעלו בנו יותר ולהתמודד עם רגשות אלה.
  • אילו תובנות ורגשות העלה בכם הסיפור לגבי החיים שלכם?
  • אילו כוחות נפש התגלו בדוגו אל מול תלאות חייו(בילדותו המוקדמת או בנערותו בשואה)? תנו דוגמה למעשה שהתמודד איתו ואולי לא היה מאמין שהוא מסוגל לכך.
  • גם לנו יש יכולות שלא באות לידי ביטוי ביום-יום,אך הן חבויות בתוכנו. תנו דוגמה ליכולת שהתגלתה אצלכם כאשר התמודדתם עם אתגר.(אפשר להציע דוגמאות לאתגרים המותאמים לגיל: הורה מאחר לאסוף אתכם, ואתם לא מצליחים ליצור קשר איתו; משהו שקרה לאח קטן כשההורים ישנים או מחוץ לבית; איום מצד ילדים גדולים ועוד.
  • ·בעקבות האזנה לסיפורים טרגיים כמו זה רבים מרגישים מצוקה רגשית. מה הייתם מציעים לילד שהסיפור מעורר בו רגשות שליליים לעשות? תוכלו לשתף מהחוויות שלכם ומדרך התמודדותכם. עם מי שיתפתם את הרגשות האלו? האם זה עזר?
תצלום זה הוא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמין במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל.
שתף תמונה

שתף משחק

"הסיפור של דוגו": מחשבות ותחושות

 /