"אהבת הנער ממרוקו": גישור על פערים

הספר מתאר את קורותיו של הנער עמרם אלפסי בן ה-14, את סיפורה של משפחתו ואת קורותיו מילדותו עד הימלטותו ממרוקו ועלייתו למדינת ישראל.

להורדת השיעור המלאלהורדת דף עבודה

נשוחח על תחושות ורגשות בעקבות ההאזנה לסיפור:

  • הרצונות של עמרם מתנגשים פעמים רבות עם הרצונות של הוריו: הם רוצים לשדך לו את שפרה, בעוד הוא מעוניין ברשֵליקה; הם לא רוצים שילמד בתיכון כי"ח; הם אוסרים עליו להשתתף בפעילות של תנועת "דרור". מדוע נוצרים פערים כאלה בין הורים לילדים? בתשובתכם התייחסו הן לסיפור, הן לדוגמאות מחייכם.
  • איך ניסה עמרם לגשר על הפערים האלה? איך אתם נוהגים בחייכם? אם אי אפשר לגשר על פערים, איך מתמודדים?
  • יש דמויות בחייו של עמרם שקשה לו ליצור איתן תקשורת פתוחה (למשל, אביו), ואחרות שהוא קרוב יותר אליהן (דודו ז'וז'ו וסבו שלמה). ממה נובעים הפערים האלה, לדעתכם? הסבירו את ההבדלים באמצעות דוגמאות מן הסיפור.
  • תנו דוגמאות מחייכם לדמויות שאתם מתקשים ליצור איתן תקשורת או שקל לכם יותר ליצור איתן תקשורת. הסבירו מה מקור ההבדלים. אילו דרכי תקשורת שונות יש לכם עם כל אחת? (שיחה פתוחה, מגע פיזי, דיבורים טכניים לעומת רגשיים ועוד).
  • עם הַגיעו לישראל היו בעמרם חששות באשר להתמודדותו. אילו קשיים רגשיים היו לו בארץ, במקווה ישראל? (געגועים, תחושת זרות, חששות מהעתיד) אילו קשיים פיזיים היו לו? (קשיי העבודה בשילוב לימודים)
  • עמרם הצליח ליצור קשר חזק מאוד דווקא עם לילי, שהגיעה מרקע שונה לגמרי משלו ושמצבה היה שונה מאוד – ניצולת שואה ללא משפחה. מה היה משותף ביניהם? (החיבור לישראל, הגעגוע לבני המשפחה שלא היו איתם, הנחישות לפתח את חייהם בארץ)
שתף תמונה

שתף משחק

"אהבת הנער ממרוקו": גישור על פערים

 / 

הספר מתאר את קורותיו של הנער עמרם אלפסי בן ה-14, את סיפורה של משפחתו ואת קורותיו מילדותו עד הימלטותו ממרוקו ועלייתו למדינת ישראל.