גיבורת הסיפור – מלאלה יוספזאי – מתנגדת באומץ לאנשי הטליבאן ששולטים באזור מגוריה בפקיסטאן. הטליבאן הוא תנועה לוחמת קיצונית שדוגלת ביישום עקרונות האסלאם המחמירים הלכה למעשה. כחלק מזה, אסרה התנועה על נערות ללמוד בבית ספר. מלאלה, בתמיכת אביה מנהל בית הספר שלה, המשיכה ללמוד וכמעט שילמה על כך בחייה.
לפני שנאזין לסיפורה של הנערה האמיצה הזו, נכיר דמות פוליטית שהייתה מודל של מלאלה לחיקוי, וננסה להבין דרך דמות זו את הסיבה להתעקשותה של מלאלה ללמוד בבית ספר.
פעילות בזוגות
א. פקיסטן – תעודת זהות
שלחו את התלמידים לחפש מידע על פקיסטן ברשת. עליהם להשלים "תעודת זהות" של המדינה בדף העבודה.
ב. בנזיר בהוטו – מנהיגה פקיסטנית
קראו את שלוש הכתבות הבאות. כתבה אחת עוסקת בהיתר לנשים לבחור בפקיסטן, ושתי הכתבות האחרות עוסקות בדמותה של ראש ממשלת פקיסטן בנזיר בהוטו, שעלתה לשלטון לפני הולדת מלאלה וגורשה מהמדינה בידי מתנגדיה. בהוטו חזרה למדינה במטרה לחזור לשלטון, אך נרצחה בידי אנשי טליבאן כשמלאלה הייתה בת עשר.