"אני מלאלה": מודל מנהיגות

הטאליבּאן היא תנועת לוחמת קיצונית שדוגלת ביישום עקרונות האסלאם המחמירים הלכה למעשה, וכחלק מזה, אוסרת על נערות ללמוד בבית ספר. גיבורת הסיפור, מלאלה יוּספזאי, מתנגדת באומץ לאנשי התנועה השולטים באזור מגוריה בפקיסטן, ובתמיכת אביה, מנהל בית הספר שבו היא לומדת, ממשיכה ללמוד וכמעט משלמת על כך בחייה.

להורדת השיעור המלאלהורדת דף עבודה

לפני שנאזין לסיפורה של הנערה האמיצה הזאת, נכיר דמות פוליטית שהייתה המודל לחיקוי של מלאלה וננסה להבין דרכה את הסיבה להתעקשותה של מלאלה ללמוד בבית ספר.

 

פעילות בזוגות

א.     פקיסטן – תעודת זהות

שלחו את התלמידים לחפש ברשת מידע על פקיסטן. עליהם להשלים "תעודת זהות" של המדינה בדף העבודה.

 

ב.     בֵּנָזִיר בְּהוּטוֹ – מנהיגה פקיסטנית

קראו את שלוש הכתבות הבאות: האחת עוסקת בהיתר לנשים בפקיסטן לבחור, והשתיים האחרות עוסקות בדמותה של ראש ממשלת פקיסטן, בנזיר בהוטו, שעלתה לשלטון לפני הולדת מלאלה וגורשה מהמדינה בידי מתנגדיה. בהוטו חזרה למדינה כדי לעלות שוב לשלטון, אך נרצחה בידי אנשי טאליבאן כשמלאלה הייתה בת עשר.

בחירות בפקיסטן – לראשונה גם לנשים – 1970

מאמר דעה על דמותה של בהוטו ועל אתגריה לאחר בחירתה הראשונה, 1988

כתבת תדמית על בהוטו – 1988

 

פעילות במליאה

העלו את השאלות:

  • מה הם האתגרים שבהוטו התמודדה עימם?
  • אילו פרטים בביוגרפיה שלה סייעו לה להתמודד?
  • אילו תכונות אופי והתנהגויות של בהוטו יכולות להוות השראה לנערות בארצה?

כעת פתחו את יישומון "אייקאסט" והאזינו לספר "אני מלאלה", המגולל את סיפורה של מלאלה יוספזאי.

שתף תמונה

שתף משחק

"אני מלאלה": מודל מנהיגות

 / 

הטאליבּאן היא תנועת לוחמת קיצונית שדוגלת ביישום עקרונות האסלאם המחמירים הלכה למעשה, וכחלק מזה, אוסרת על נערות ללמוד בבית ספר. גיבורת הסיפור, מלאלה יוּספזאי, מתנגדת באומץ לאנשי התנועה השולטים באזור מגוריה בפקיסטן, ובתמיכת אביה, מנהל בית הספר שבו היא לומדת, ממשיכה ללמוד וכמעט משלמת על כך בחייה.