אני מלאלה

 / 

מלאלה יוספזאי וכריסטינה למב

שתף תמונה

שתף משחק
לקראת ההאזנה לסיפור

גיבורת הסיפור – מלאלה יוספזאי – מתנגדת באומץ לאנשי הטליבאן ששולטים באזור מגוריה בפקיסטאן. הטליבאן הוא תנועה לוחמת קיצונית שדוגלת ביישום עקרונות האסלאם המחמירים הלכה למעשה. כחלק מזה, אסרה התנועה על נערות ללמוד בבית ספר. מלאלה, בתמיכת אביה מנהל בית הספר שלה, המשיכה ללמוד וכמעט שילמה על כך בחייה.

 

לפני שנאזין לסיפורה של הנערה האמיצה הזו, נכיר דמות פוליטית שהייתה מודל של מלאלה לחיקוי, וננסה להבין דרך דמות זו את הסיבה להתעקשותה של מלאלה ללמוד בבית ספר.

 

פעילות בזוגות

 

א.    פקיסטן – תעודת זהות

שלחו את התלמידים לחפש מידע על פקיסטן ברשת. עליהם להשלים "תעודת זהות" של המדינה בדף העבודה.

 

ב.     בנזיר בהוטו – מנהיגה פקיסטנית

קראו את שלוש הכתבות הבאות. כתבה אחת עוסקת בהיתר לנשים לבחור בפקיסטן, ושתי הכתבות האחרות עוסקות בדמותה של ראש ממשלת פקיסטן בנזיר בהוטו, שעלתה לשלטון לפני הולדת מלאלה וגורשה מהמדינה בידי מתנגדיה. בהוטו חזרה למדינה במטרה לחזור לשלטון, אך נרצחה בידי אנשי טליבאן כשמלאלה הייתה בת עשר.

 

בחירות בפקיסטן – לראשונה גם לנשים – 1970

מאמר דעה על דמותה של בהוטו ואתגריה לאחר בחירתה הראשונה, 1988

כתבת תדמית על בהוטו – 1988

 

פעילות במליאה

העלו את השאלות:

  • מהם האתגרים שעמם התמודדה בהוטו?
  • אילו פרטים בביוגרפיה שלה סייעו לה להתמודד?
  • אילו תכונות אופי והתנהגויות של בהוטו יכולות להוות השראה לנערות בארצה?

 

כעת פתחו את אפליקציית אייקאסט והאזינו לספר "אני מלאלה", המגולל את סיפורה של מלאלה יוספזאי.

הצצה לאוצרות הספרייה הלאומית