הצעה: צפו עם התלמידים בסרט אנימציה קצר וזוכה פרסים שהופק על פי הספר, הממחיש היטב את השינוי שחולל אֶלְזֶאַר בּוּפְייֶה. אם אין אפשרות להקדיש זמן בכיתה לסרט השלם, הפנו את התלמידים לצפייה בבית, ובכיתה הקרינו שני קטעים קצרים: מהפתיחה ועד דקה 3:00, ומדקה 24:20 ועד 28:40 (או עד סוף הסרט). מומלץ לאפשר כותרות אוטומטיות בעברית, אף שאינן מדויקות תמיד.
לפני הדיון בכיתה או במהלכו, אנו מציעים להציג לתלמידים את ציר הזמן של הסיפור (ראו לעיל). ציר הזמן ממחיש את ההקבלה שיצר הסופר בין ההרס הנורא שגרם האדם במלחמות העולם וההרג של עשרות מיליונים מצד אחד, לבין יכולתו של אדם אחד בודד להביא באותו בזמן, בנחישות רוחו, לפריחה ולרווחה של אלפי אנשים מצד שני.
דיון
הספר אינו דן רק בחשיבות נטיעת העצים. פועלו של אלזאר בופייה מתואר כמשל לרוחו של האדם הגוברת על מציאות של הרס, וכמשל להשפעה החיובית שעשויה להיות בעולם לפעולה שקולה ואכפתית שלאדם אחד.