מתכוננים למפגש:
הציעו לתלמידים לחשוב על משאלות שיש להם לקראת השנה החדשה. בקשו מהם לכתוב את אחת המשאלות ולצרף לה תמונה או סרטון. שלחו להם לוח שיתופי שיעלו אליו את משאלותיהם.
הכינו לוח padlet כיתתי כמו בדוגמה ושלחו לתלמידים את הקישור מראש.
בקשו מהתלמידים להיכנס שוב ללוח ממש לפני השיעור ולקרוא את המשאלות שכתבו האחרים. עליהם לסמן "אהבתי" לפחות ליד שלוש משאלות ולהוסיף תגובה חיובית על אחת מהן.
פתחו את השיעור בהצגת לוח ה-padlet. בקשו מכמה תלמידים לבחור משאלה שאינה שלהם שהם הכי מזדהים עם תוכנה ולהסביר למה.
ננסה להגדיר מהי משאלה באמצעות שימוש בענן מילים. שימו לב, יש להכין את הקישור לענן המילים לפני השיעור: פתחו ענן מילים חדש באתר Mentimeter. עליכם להירשם לאתר ולפתוח מצגת חדשה ולבחור בתבנית Word Cloud. תנו לענן כותרת ותיאור, לחצו על כפתור Share ושלחו את הקישור לתלמידים בצ'ט.
בקשו מכל תלמיד לכתוב משאלה קצרצרה בתיבות, אם אפשר בשלוש-ארבע מילים. אם ברצונם להביע משאלה ארוכה יותר, ביכולתם לפרושׂ אותה על פני שלוש תיבות הטקסט. בסיום לחצו על Present ושתפו את המצגת שהתקבלה. אפשר לשתף אותה גם תוך כדי התהליך.
שתפו את המסך עם מילות השיר "תשרי" של איריס אליה כהן. כדאי להשמיע את השיר, אך קודם לכן ודאו מה השיטה הטובה ביותר להשמעה (אפשר לשתף מסך ולהשמיע ב-YouTube, להשמיע במכשיר נפרד כמו טלפון או להוריד קובץ למחשב ולהשמיע ממנו).
הסבירו מילים או ביטויים קשים להבנה. לאחר מכן דונו עם התלמידים בשיר.
דגשים לדיון בשיר:
שימו לב, חודשי השנה העברית קיבלו את שמם בתקופת גלות בבל (במאה ה-6 לפנה"ס). רובם נגזרים מן השפה האכדית. שם החודש "תשרי" נגזר מהמילה "תשריתו", התחלה. זו תחילת שנת הלימודים, תחילת הסתיו ותחילתה של השנה העברית, שהיא תקופה של חשבון נפש.
יוצרים בעקבות המפגש
ב"ענן המילים" יש אופני כתיבה שהמאפיינים החזותיים שבהם הם חלק מהמשמעות. נבחן זאת כעת בשיר שלפנינו.
הערה: את הפעילות אפשר לעשות ב"חדרי" צ'אט בזום בזוגות, בשלישיות או כולם ביחד. שתפו את הקובץ עם הכיתה ושאלו את התלמידים אילו שינויים כדאי לערוך בו. לחלופין, עבדו על קובץ אישי שכל אחד יגיש בתום השיעור.
טיפים: