המפגש עסק ברעיונות וכלים ליצירת דיון סביב טקסט דרך עיסוק בנושא של 'מלחמת השפות'
התנסינו ביצירת מסמך משותף המאפשר פענוח טקסט ומציאת עמדות שונות בתוכו - ומתוך כך התפצלנו לחדרים לדיון איניטימי בקבוצות על טקסטים נוספים.
מפגש זה הוקדש לכלים 'משחקיים' בעבודה על טקסט. הצגנו רעיונות למשחקים, ופלטפורמות ליצירת משחקים שניתן לשלוח לתלמידים, אך לא פחות מזה - כלים היוצרים משחקיות: שבירת הטקסט והרכבתו מחדש, תשומת לב לפרטים, והתבוננות מתוך נקודות מבט שונות.
בדומה למפגש הקודם, גם כאן מבנה יחידת ההוראה כלל משימה שנשלחה למשתתפים במייל לפני המפגש, מפגש הזום ועצמו ורעיונות למשימות להמשך למידה עצמאית לאחר השיעור
המפגש עסק בכלי מרכזי לעבודת פירוש/ביאור לטקסט. הכלי עובד על כתיבה של הלומדים מסביב לטקסט, בצורה ויזואלית בה הטקסט במרכז והפרשנות/ביאור בצדדים. עבדנו על טקסט של ויקטור פרנקל מתוך 'האדם מחפש משמעות'.
המפגש הוא חלק מיחידת הוראה, הכוללת 'מעורר' שנשלח ללומדים לפני המפגש, ומשימה ללמידה עצמאית אחריו.
נפגשנו ללמוד יחד כיצד לבנות שיעור תנ"ך מקוון באופן מיטבי. הכרנו כלים חדשים בזום ופעילויות מקוונת נוספות שניתן לשלב במהלך המפגש עם התלמידים. שוחחנו על המגבלות של המפגש המקוון וכיצד ניתן לנצל את הפלטפורמה של זום ליצירת קשר והשתתפות פעילה אצל התלמידים, כמו גם ליצירת דיון משמעותי ולמידה משותפת. ראינו כיצד ניתן להשתמש במצגת ובלוח לא רק ככלי להצגת תוכן אלא גם כתשתית לשיח בין התלמידים.
המפגש עסק בשאלה על קיום דיון באופן מקוון. בפתיחת המפגש התנסו המשתתפים בתרגילים קצרים המאפשרים הבעת עמדה של הלומדים או שיתוף של כל חברי הקבוצה במידע ממוקד.
בחלק השני הוצג כלי לדיון קבוצתי, הכולל עבודה בזוגות דרך הצ'ט ולאחר מכן שיתוף של כל הקבוצה בתוצרים שעלו.
מתוך מחשבה כי המפגש בזום הוא זמן בו התלמידים נמצאים יחד, התנסנו בתרגילים קצרים לקריאה וכתיבה המערבים את כל השותפים במפגש ובונים אוירה שיתופית. הכלים מתבססים על הפונקציות השונות הקיימות בזום.