פעילות בעקבות האזנה לספר שמע

פעילות יצירתית | כרזה

מדריך למורה

כלי עבודה:

canva

פתיחה

בפעילות זו התלמידים יוצרים יצירה אישית בעקבות הספר. הפעילות תתבצע באמצעות תוכנת עיצוב דיגיטלית.

כרזה
:
תהליך העבודה
  • שִׁלחו את התלמידים לעמוּד ההסבר על הפעילות.
  • התלמידים יעבדו באופן אישי או בזוגות על עיצוב כרזה לפי ההנחיות.
  • קִבעו מועד להצגת התוצרים בכיתה.
איך עושים
כרזה
?

המטרה: סיכום הפרטים המרכזיים והמעניינים ביותר בספר מבחינת התלמיד ועידוד אחרים להאזין לו.

האמצעי: תוכנת העיצוב canva. אפשר להיעזר בסרטון הדרכה.

פתיח: בקשו מהתלמידים לחשוב ולכתוב לעצמם מה הדברים המעניינים, המרגשים והמפתיעים שהם גילו בספר.

בקשו מהם לכתוב במשפט אחד את הרעיון המרכזי של הספר לדעתם. הם יכולים לבטא זאת בפתגם, בציטוט מהספר או במילים שלהם. אפשר לתת להם להציג לפני הכיתה את מה שכתבו.

כעת ניצור כרזת פרסומת לספר שהדברים שכתבו יבואו בה לידי ביטוי.

הפעילות: התלמידים ייכנסו לתוכנה באמצעות שם משתמש שיצרו עם חשבון google. בתפריט התבניות שלמעלה עליהם לבחור ב"יצירת פוסטר". הםיכולים לבחור אחת מבין מאות התבניות הנתונות, בין השאר באמצעות תגיות. מובן שאפשר להתחיל גם מדף חלק.

הנחו את התלמידים לחשוב בעקבות מה שכתבו על הצבעים המבטאים היטב את רוח הספר ועל הפריטים גרפיים המתחברים לספר.

כעת עליהם לנסח את כרזת הפרסומת כרצונם. הקו המנחה לניסוח ולעיצוב הוא להביא לידי ביטוי את הרעיונות המרכזיים והמעניינים שעלו בכיתה.

סיכום

על התלמידים להוריד את התוצרים למחשב (לפי ההנחיות בסרטון ההדרכה) ולשלוח אותם למורה. תלמידים שירצו מוזמנים להציג את הכרזה לאחרים. מהכרזות אפשר ליצור מצגת ולשלוח אותה לכולם או להקרין אותה בכיתה.

לפעילות תלמידים