פעילות בעקבות האזנה לספר שמע

פעילות יצירתית | יצירת אומנות

מדריך למורה

כלי עבודה:

חומרי יצירה

פתיחה

בפעילות זו התלמידים יוצרים יצירה אישית בעקבות הספר. הפעילות תתבצע באופנים שונים כמו קולאז', ציור, פיסול וכדומה.

יצירת אומנות
:
תהליך העבודה
  • שִׁלחו את התלמידים לעמוּד ההסבר על הפעילות.
  • בקשו מכל תלמיד לבחור את אופן היצירה המתאים לו. לחלופין – הנחו את התלמידים לבחירת אופן יצירה אחיד לכולם.
  • קִבעו מועד להצגת התוצרים בכיתה.
  • אפשר ומומלץ לעבוד בזוגות.

איך עושים
יצירת אומנות
?

המטרה: התמקדות בדמות או בסצנה מרכזית בספר

האמצעי: חומרי יצירה (צבעים, ניירות צבעוניים, חֵמר, פלסטלינה)

פתיח: בקשו מהתלמידים לבחור דמות או סצנה מרכזית בספר וליצור יצירה שתבטא את הצדדים השונים בדמות או בסצנה שבחרו. לפני שיתחילו, עליהם לעשות רשימה של תכונות או מאפיינים חשובים שצריכים לבוא לידי ביטוי ביצירה.

הפעילות: על התלמידים לבחור את אופן היצירה המועדף עליהם.

חשוב מאוד להדגיש שאין צורך ליצור משהו פיגורטיבי או לצייר דמויות, ושאפשרותם להביע את עצמם בעזרת אמצעים מושגיים: צבעים, קומפוזיציה (מבנה היצירה), סמלים ומילים.

בסיום היצירה עליהם לתת לה כותרת ולכתוב שני משפטים המתארים אותה ומסבירים את תוכנה.

סיכום

הַציגו תערוכה מהיצירות וערכו "ביקור בתערוכה": התלמידים ישוטטו בין העבודות, וכל אחד יסביר על מקורות היצירה שלו.

יש לעודד את האחרים לשאול שאלות ולחבר את התוצרים לעלילה ולסיפור כולו.

לפעילות תלמידים