גוטסמן
הכנס השנתי
לתלמידי תוכניות מצוינות
במדעי הרוח
المؤتمر السنوي
لطلاب برامج التميّز في العلوم الإنسانية

חולשה וכוח

ضعف وقوّة
יום רביעי 19 בפברואר 2025 
כ"א בשבט התשפ"ה 16:00-20:30 
הספרייה הלאומית, ירושלים
يوم الأربعاء 19.2.2025
16:00-20:30
المكتبة الوطنية، القدس
שותפי הכנס
אידאהIASAרוח צעירההאוניברסיטה העברית לנוער
תוכנית הכנס
הכנס השנתי לתלמידי תוכניות מצוינות במדעי הרוח יעסוק השנה בחולשה וכוח. היחס בין חולשה לכוח מעסיק את האנושות כבר מהעת העתיקה, מימי התנ"ך וחז"ל, דרך תורות לחימה מזרחיות, מרקס, פרויד, הפמיניזם לדורותיו, ועד הימין והשמאל בעולם של ימינו. אם תשאלו כל אחד על כוח וחולשה, יהיה לו מה לומר. ומה איתכם?
16:00 — 16:30
התכנסות ורישום
16:30 — 17:30
פתיחה ודברי ברכה

חולשה וכוח: מופע של המוזיקאי והיוצר שי צברי
17:30 — 18:00
הפסקה וכיבוד קל
18:00 — 19:00
מעגלי לימוד וסדנאות
19:00 — 19:30
הפסקה
19:30— 20:30
מעגלי לימוד וסדנאות

בימים קשים אלה אנו מקדישים את הכנס לכל מי שנאלץ להימצא הרחק מביתו, בתקווה שישובו במהרה ובבטחה הביתה

מעגלי לימוד וסדנאות
במהלך הכנס תשתתפו בשני מעגלי לימוד או סדנאות,
את הבחירות שלכם מלאו בטופס ההרשמה.

סדנת כתיבה בתערוכה "קפקא: גלגולו של סופר"

מנחות: ולרי קרזקוביץ, יעל יוסטוס-סגל

לרגל 100 שנה לפטירתו של פרנץ קפקא, הספרייה הלאומית מציגה תערוכה המשלבת מחברות, כתבי יד ושרבוטים מקוריים מעיזבונו של הסופר, לצד יצירות עכשוויות המפרשות את כתביו. בסדנה נתבונן בתערוכה ונחקור את הסיפורים המוצגים בה, נקיים דיון על המשמעויות של המוצגים שראינו ונתרגל כתיבה שתיתן לנו רובד נוסף של הבנה. בין אם אתם בתחילת דרככם הספרותית או כותבים ותיקים, הסדנה תפתח לכם צוהר אל עולמו המרתק של אחד מענקי הספרות העולמית.

מיקום: 

מופע מוזיקלי בעקבות הספר "הזקן והים"

מנחה: מאיו שבירו

יצירה מוסיקלית בביצוע חי המלווה באנימציה בהשראת הספר הקלאסי ״הזקן והים״ מאת האמינגווי. בחלק הראשון תוצג היצירה, המשקפת מסע תרבותי עשיר שעובר דרך מוסיקה תורכית, מוזיקה קלאסית ומוזיקה מאזרבייג׳אן דרך אלתור וסאונדים מהטבע. היצירה המוזיקלית משולבת עם ציוריה של האומנית, שנוצרו בטכניקת אומנות הקליגרפיה היפנית - מורשת משפחתית מבית סבה. בחלק השני היוצרת תספר על תהליכי היצירה והחשיבה שמאחורי הפרויקט, ותסביר כיצד מביאים לידי ביטוי רעיונות מופשטים באומנות.  

מיקום: 

טאי צ'י: סדנה ושיח

מנחה: פיטו שרייבר

טאי צ'י צ'ואן היא אומנות לחימה סינית שפותחה למטרות לחימה מעשית והגנה עצמית. בסדנה נתרגל את תנועות הטאי צ'י ונגלה איך להשתמש בכוח בדרך שונה ומפתיעה. נחקור יחד כיצד תרבויות המזרח הרחוק מבינות את המושגים "חוזק" ו"חולשה". נגלה איך דווקא רכות יכולה להיות מקור לעוצמה, ואיך תנועה איטית ומדויקת יכולה להיות חזקה יותר מכוח גס. הסדנה משלבת תרגול מעשי ושיחה. היא מתאימה לכל הרמות - גם למי שמעולם לא התנסה בטאי צ'י.
הביאו נעליים נוחות ובואו לגלות דרך חדשה להתחבר לגוף ולנפש.

מיקום: 

מנדל של הספרים: עוצמה וחולשה בצל המלחמה

מנחה: נטע שרם, רוח צעירה

"יעקב מנדל הועבר לאחריות בית הכלא של הבסיס, כדי שישלחו אותו עם המשלוח הבא למחנה ריכוז. כשסימנו לו ללכת אחרי שני החיילים, בהה בהיסוס. הוא לא הבין מה הם רוצים ממנו, אבל למעשה לא חשש כלל. מדוע בעצם שהאיש עם הצווארון המוזהב והקול המחוספס ירצה ברעתו? בעולם הספרים הנשגב שלו לא הייתה מלחמה, לא היו אי-הבנות, אלא רק יֶדע נצחי ורצון ללמוד עוד על מספרים ומילים, על ספרים ושמות."

מנדל של הספרים, שטפן צוויג

מנדל של הספרים, הדמות הראשית בסיפור, חי בשביל הספרים, והם מנתקים אותו מהמציאות החברתית והפוליטית שבה הוא חי. כשפורצת מלחמת העולם הראשונה, הוא לא יודע על קיומה וממשיך להתנהל כרגיל. כשהוא שולח תכתובות לכתבי העת, שהפסיקו להופיע, המשטרה החשאית מזמנת אותו לחקירה. אין ספק, המשטרה מעולם לא פגשה במרגל משונה כל כך. האירוניה הזועקת של סצנת החקירה מזמינה אותנו להרהר בדמויות המתוארות בה ולשאול את עצמנו אם אפשר להתנגד לכוח על ידי התעלמות מוחלטת מקיומו, ואם חוסר המוכנות לקבל את הסֵדר הקיים הוא תבוסתנות או עוצמה עילאית?

מיקום: 

אל אישך תשוקתך והוא ימשול בך – על אהבה וכוחניות

מנחה: ניצן ריבלין, רוח צעירה

"עַד מְהֵרָה נִתְאַכְזֵב בָּה הַנָּסִיךְ הַקָּטָן, עַל אַף כַּוָּנוֹתָיו הַטּוֹבוֹת שֶׁנָּבְעוּ מִתּוֹךְ רִגְשׁוֹת אַהֲבָתוֹ אֵלֶיהָ. הוּא קִבֵּל בִּרְצִינוּת דְּבָרִים שֶׁל מָה בְּכָךְ וְלָכֵן הִתְעַצֵּב אֶל לִבּוֹ."

הנסיך הקטן, אנטואן דה סנט-אכזופרי

מהומרוס דרך שיר השירים ועד "אנקת גבהים" או המילטון, מערכות יחסים תמיד תוארו ככאלה שהצד האחד הוא בעל השליטה, ואילו הצד השני נעתר ומתמסר. בקבוצת הלימוד נקרא יחד שני טקסטים שמעלים שאלות על יחסי הכוח במערכת הזוגית. נשאל את עצמנו: האם תמיד האישה היא המשתוקקת? כיצד כוחניות באה לידי ביטוי במערכות שונות? מי מחזיק בכוח? כיצד מתבטאת כוחניות בתוך יחסי אהבה? האם כוחניות בתוך יחסי אהבה היא מחויבת המציאות?

מיקום: 

להפוך חולשה לכוח: איך נאבקים בדיכוי? הוויכוח בין מרטין לותר קינג למלקולם אקס

מנחה: יובל קוברסקי, יאסא

"כן, הם מתבלבלים, הם אינם רואים שיש הבדל גדול בין אי-התנגדות לרע והתנגדות לא-אלימה. וברור כשמש שאני לא אומר שתשב לך בסבלנות ותיכנע לאי-צדק. אני מדבר על כוח חזק מאוד שמאפשר לך לעמוד במלוא עוצמתך נגד שיטה זדונית, ואתה, אתה אינך פחדן. אתה מתנגד, אבל אתה מבין שבמובן טקטי וגם מוסרי עדיף להיות לא אלים."

קטעים מראיונות עם קינג ואקס, מרטין לותר קינג הבן/מלקולם אקס

כחלק ממאבקם של השחורים בארצות הברית לשוויון זכויות בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 ניצבו זה מול זה שני מנהיגים שייצגו גישות שונות בנוגע לשאלה כיצד נכון להיאבק למען שוויון זכויות ולשם מה. מרטין לותר קינג דגל במחאה לא אלימה המשתפת גם בעלי ברית לבנים, ואילו מלקולם אקס דגל במיליטנטיות ובבדלנות שחורה. העמדות השונות נבעו לא רק משיקולים טקטיים, אלא גם מעמדות מנוגדות כלפי המדכאים, בעלי הכוח והשררה, וכלפי האפשרות לקיום משותף ושווה איתם. בלימוד נקרא קטעים מתוך ראיונות עם קינג ואקס, מרטין לותר קינג הבן ומלקולם אקס ונעמת בין העמדות שלהם.

מיקום: 

רטוריקה וכוח בדיאלוג "גורגיאס"

מנחה: גדי פרודובסקי, יאסא

"כאילו לא תעדיף גם אתה, סוקראטס, שתהיה הרשות בידך לעשות במדינה את שנראה לך, יותר משלא תהיה לך רשות זו, וכאילו אינך מתקנא בראותך אדם הממית את שטוב בעיניו להמית, או מחרים רכושו או אוסר אותו."

גורגיאס, אפלטון

בדיאלוג "גורגיאס" סוקרטס מציג עמדה מסקרנת מאוד בנוגע לשאלה מיהו בעליו של כוח. סוקרטס קושר את האחיזה בכוח לאחיזה בדבר-מה טוב. מרגע שבן שיחו (פולוס) מקבל את הנחת היסוד הזאת, מגיע טיעונו של סוקרטס למחוזות מוזרים: מי שלכאורה בעליו של כוח ועושה מה שנראה לו (מה שבא לו) איננו באמת בעלים של כוח. במילים אחרות, סוקרטס סבור שאדם עלול להבין את רצונותיו שלא כהלכה, ובמצב כזה, כאשר הוא מקדם רצונות שגויים, רצונות שאינם באמת שלו, הוא לא נמצא בעמדת כוח. הדיון יתעסק גם בשאלה על הקשר בין "מה שבא לי" לבין "מה שאני רוצה".

מיקום: 

הולדת רגע המעבר שבין חולשה לכוח

מנחה: סופי פפר, פלך

"מי הוא האדם המורד? אדם האומר לאו. אולם, אף שהוא מסרב, אינו מוותר: הריהו גם אדם האומר כן, עם התעוררותו הראשונה"

האדם המורד, אלבר קאמי

"האדם המורד" מאת קאמי הוא טקסט פילוסופי בעל איכויות ספרותיות מובהקות. הוא עוסק ברעיון של מרד באילוצי הקיום שהמציאות כופה וחוקר את אופיו של המרד הזה ואת משמעותו הרגשית והקיומית. קאמי מאיר את רגע המעבר בין חולשה נרפית למתח המוביל להתעצמות ולכוח. הטקסט מצליח לדייק את חוויית ההתעצמות האנושית ברובד האישי והחברתי. לימוד הטקסט וניתוחו חיוניים להבנתו, אך מותירים בקוראים ממד מסתורי קמאי שאיננו נחשף עד תום.

מיקום: 

יחסי האומנים והמדינה – שיתוף פעולה או הורדת ידיים?

מנחה: נועה מיליקובסקי-מרינברג, רוח צעירה

"כן, ידידי היקר, אני מקווה להגשים בימי חיי נס מיוחד, אני מקווה לחיות מאומנותי במשך חיי, בלי להתרחק ולו בסנטימטר אחד מעקרונותיי, בלי לשקר אף רגע למצפוני גם בלי לצייר אף פעם תמונה (אפילו) בגדול של היד כדי לגרום הנאה למי שלא יהיה או כדי למכרה."

מכּתבי גוסטב קורבה לאלפרד ברויא, גוסטב קורבה

האם האומנות צריכה לשרת את המדינה? האם המדינה צריכה לתמוך כלכלית באומנים? עד כמה רצוי שהמדינה תתערב בתכנים של יצירות אומנות? שאלות אלו, שנשאלות גם בימינו, מעסיקות אומנים ופוליטיקאים מאז המהפכה הצרפתית. במפגש נבחן את הנושא מבחינה אומנותית ומבחינה פוליטית באמצעות מכתביו של גוסטב קוּרבֶּה, אומן צרפתי בן המאה ה-19, מרדן ופורץ דרך. ממנו נתגלגל לדוגמאות נוספות במאה ה-20, ונבדוק בעזרתן אם הקשר בין האומנות למדינה הוא קשר של מאבקי כוח או של שיתופי פעולה.  

מיקום: 

זכריה הנביא ונחמיה הפחה - כוח ורוח בראשית ימי הבית השני

מנחה: אפרת גל, פלך

"כִּי מִי בַז, לְיוֹם קְטַנּוֹת, וְשָׂמְחוּ וְרָאוּ אֶת-הָאֶבֶן הַבְּדִיל בְּיַד זְרֻבָּבֶל, שִׁבְעָה-אֵלֶּה; עֵינֵי יְהוָה, הֵמָּה מְשׁוֹטְטִים בְּכָל-הָאָרֶץ"

זכריה ד, י

איך מקימים מחדש מקום שחרב? מאין שואבים את הכוחות לכך? אילו מעשים עלינו לעשות ועל אילו ערכים אנחנו מתבססים? ואיך מתמודדים עם פערים בין החלום למציאות?

במפגש נלמד את סיפור בניית בית המקדש השני בתקופת שיבת ציון. זכריה הנביא  מנסה לשכנע את העם לבנות מחדש את המקדש על אף העוני והיחס העוין של עמי הסביבה. זכריה מעלה (בהצלחה) נימוקים לבניית בית מקדש שני ורותם את העם למשימה. בלימוד נראה כיצד התמודדו העולים לפני 2000 שנים עם השאלות שמעסיקות אותנו היום, במערכת מורכבת שדורשת מאיתנו למצוא כוחות גם בזמנים של חולשה.

מיקום: 

החייתי באדם והאנושי בבעלי החיים

מנחה: הדס לקט, רוח צעירה והספרייה הלאומית

"במלאות לו ארבע-עשרה, חמש-עשרה, הוא [האדם] רואה בקושי את ההנאות הגדולות המחכות לו ברביית מינו; כבר נער ואינו יודע ממש כיצד לנהוג במשחק שהטבע מלמד מהר כל-כך את בעלי החיים: מתחבא כאילו כלימה היא ליהנות ולהיות עשוי לאושר."

הטבע עשאנו נחותים מבעלי החיים, ז'וליין אופריי דה לה מטרי

בין בני האדם לבעלי החיים מתקיימת מערכת מורכבת של יחסי כוחות הנובעת מהאופן שבו בני האדם מגדירים את עצמם לעומת בעלי החיים. הטקסט שנקרא – ונכתב בראשית תקופת הנאורות – מציג טיעונים לטובת עדיפותם של בעלי החיים על בני האדם. בלימוד נעסוק במתח שבין עליונות לנחיתות, בין אנושיות לחייתיות ובין טבע לחינוך ונברר מי חזק יותר במערכת היחסים הזאת, מה נחשב חולשה או כוח, ואם הניסיון לשלוט בבעלי חיים נובע מחולשתם או דווקא מצביע על החוזק שלהם.

מיקום: 

על טבעת אחת ושאלת המוסר והכוח

מנחה: ד"ר אבינועם יובל-נאה, אידאה

"וזהו, אפוא, לפי הטענה הרווחת, מוצא הצדקה והוויתה: שרויה היא באמצע בין מה שטוב ביותר, דהיינו – שיעשה אדם עוול בלא שיתן את הדין, ובין מה שרע ביותר, דהיינו - שיסבול אדם עוול, בלא שיהא בידו לנקום נקמתו."

המדינה, אפלטון

מה היה קורה אילו היה לנו הכוח לעשות ככל העולה על רוחנו מבלי להיתפס ומבלי לפגוע במוניטין החברתי שלנו? האם כל מה שעומד מאחורי מערכת המוסר הוא חולשת היחיד לעומת החברה והצורך לשמור על עצמו מפגיעתם של אחרים? אפלטון מציב את האתגר הזה בספרו "המדינה", והוא לא הראשון ולא האחרון לעשות זאת. בעת דיון על מהותו של המוסר מעלים המשתתפים בדיון המוצג בטקסט את הסיפור המיתולוגי של המלך גיגֶס, בעליה של טבעת שהפכה אותו לרואה ואינו נראה. בסדנה נתעמק באתגר ונחשוב על השלכותיו על הפוליטיקה, על היחסים בין קבוצות שונות ועל תפיסת המציאות שלנו.

מיקום: 

צחוקה של המדוזה: נשים, על דיבור וכתיבה

מנחה: מירב מידן, רוח צעירה

"אֲנִי לֹא מַרְגִּישָׁהּ
אֵיךְ שֶׁאֲנִי כּוֹתֶבֶת
כְּמוֹ מַצָּב שֶׁל עִלָּפוֹן
אֵין לִי בָּשָׂר
וְאֵין לִי עֲצָמוֹת
וְאֵין לִי כְּלוּם
וְרַק זֶה לְבַד
כְּאִלּוּ שֶׁאֲנִי הֲכִי עֲנִיָּה
וַהֲכִי עֲשִׁירָה
וְזֶה הַשַּׁעַר לְכָל מַצַּב
תּוֹדָעָה, הֶכְרֵחִי, הָחֹפֶשׁ הַהֶכְרֵחִי וַאֲנִי שֶׁיֵּשׁ."

אני לא מרגישה, יונה וולך

שתיקה של נשים לאורך ההיסטוריה הייתה (אולי) סימן לחולשה ודחקה אותן מהשיח התרבותי. האם כניסתן של נשים אל המרחב התרבותי מחייבת פעולה של כוח ונטילת סמכות? האם החולשה הנשית יכולה לחשוף את עצמה כפעולה אקטיבית שאינה אלימה? ואולי נשים יכולות להציע שפה שאינה מנוכרת לחוויות הגוף הנשי שהודרו מהשיח התרבותי? בלימוד נראה כיצד קריאתה התיאורטית של הלן סיקסו לנשים לבטא את עצמן ואת היותן נשים בכתיבה מצאה ביטוי בתרבות העברית בשירים של משוררות עבריות כדליה רביקוביץ ויונה וולך.

מיקום: 

כוח אללה וחולשת האדם – עיון בקוראן

מנחה: אילן ארונין, רוח צעירה

"לא תוכל להשמיע קולך באוזני המתים ולא באוזני החירשים בהיסוגם אחור, ולא תוכל להנחות את העיוורים מתעייתם. תוכל להשמיע קולָך רק באוזני המאמינים באותותינו, שהרי מתמסרים הם. אללה ברא אתכם חסרי אונים, אחַר נתן כוח לאחר החולשה, אחַר נתן חולשה וזִקנה לאחר הכוח. הוא בורא את אשר יחפוץ, והוא היודע והכל-יכול."

סורת "בני ביזנטיון", הקוראן

סורת (פרק) "בני ביזנטיון" (الروم) מהקוראן, הטקסט הקדוש לאסלאם, עוסקת בחולשתם של בני האדם אל מול כוחו האדיר של האל. היא עושה זאת דרך התבוננות במאבקים בין האימפריה הרומית הביזנטית לאימפריה הפרסית. הסורה מציגה את כוחו של האל, הקובע את גורלם של בני האדם והאימפריות שהם בונים, לצד חולשתם של בני האדם המתקשים להבין את המציאות סביבם. הסורה עוסקת בעיקר בניגוד שבין המונותאיזם לפוליתאיזם. במהלך הקריאה נתוודע למעשיו של אללה בעולם הזה ובעולם הבא ולאופן שבו הוא משליט את כוחו ומדגים אותו.

מיקום: 

היהודי, הפיל ומגבלות הכוח

גדי איתי ומורי תוכנית מובילי רוח, הספרייה הלאומית ופלך

"ולפתע הבנתי שאהיה מוכרח לירות בפיל בסופו של דבר. האנשים ציפו לכך ממני והייתי מוכרח לעשות זאת; יכולתי לחוש את אלפיים הרצונות שלהם דוחפים אותי קדימה, בלי שאוכל להתנגד."

לירות בפיל, ג'ורג' אורוול

האם ניתן לשלוט על עם אחר? האם יש מגבלות להפעלת כוח כזו? מהן הדינמיקות של כוח במצבים כאלה? שאלות אלה העסיקו שולטים ונשלטים מאז ראשית ההיסטוריה. נקרא שני טקסטים מן המאה ה-20 המספקים תשובות מאוד שונות - אחד הטוען לטובת הפעלת כוח בלתי מרוסן ושני הטוען שתמיד תהיה מגבלה אינהרנטית על יעילותה של הפעלת כוח כזה.

מיקום: 

החולשה והכוח של הנפש לפי שפינוזה

מנחה: יותם אביתר, רוח צעירה

"בשם שִעבוד אני מכנה את חוסר האונים של האדם למתֵן ולבלום את הריגשות. שכן אדם הכפוף לריגשות אינו שרוי ברשות עצמו אלא ברשות הגורל, ונתון כל כך לשלטונו, שלעתים קרובות, בעודו רואה מה טוב לו יותר, הוא נאלץ ללכת בעקבות הרע יותר."

אתיקה, ברוך שפינוזה

בספרו ה"אתיקה" מציג שפינוזה שיטה שלמה ומהפכנית שאמורה לענות על כמה מהשאלות הגדולות ביותר בפילוסופיה. הספר עוסק במושגים כמו "אלוהים", "חופש", "תואר", "עצם", "אינסוף" ועוד. הוא עוסק גם בנפש האדם ובהגדרת הרגשות הפועלים בה והיחסים ביניהם, וכל זאת כדי להגיע לתיאור מדויק של דרך החיים הנכונה – חיים של חירות. מקום מיוחד בשיטתו הפילוסופית של שפינוזה שמור למושגי החולשה והכוח, שכן החולשה היחידה של האדם היא הכּניעה לרגשות, ועוצמתו הגדולה של האדם החופשי היא עוצמת השכל לעומת הרגשות. בלימוד נבחן את הפרשנויות האלה לחולשה ולעוצמה בשיטתו של שפינוזה וננסה להבין אם הן עוזרות להבין משהו גם על נפש האדם בן-זמננו.

מיקום: 
הרשמה לכנס
רשום לסיור
לפרטים על מעגלי הלימוד והסדנאות
יש לבחור מעגלי לימוד שונים לכל סבב
הקבוצה הדו-לשונית תתקיים לאורך שני סבבים, כלומר – במידה ונרשמת לקבוצה זו לא ניתן להירשם לקבוצה נוספת.
חלק מהקבוצות מלאות ולא ניתן להירשם אליהן.
נרשמת בהצלחה!
ארעה שגיאה במהלך שליחת הטופס, אנא נסו שנית.
סדנת כתיבה בתערוכה "קפקא: גלגולו של סופר"
0
1
67890719f209da9489830b5f
סדנת כתיבה בתערוכה "קפקא: גלגולו של סופר"
15
2
6789078658341a8c29d4da2c
מופע מוזיקלי בעקבות הספר "הזקן והים"
52
1
678906c0ea71b25cd87e1482
מופע מוזיקלי בעקבות הספר "הזקן והים"
52
2
678906f47146be84eb6aa6e1
טאי צ'י: סדנה ושיח
1
1
6789064b58341a8c29d3509b
טאי צ'י: סדנה ושיח
5
2
67890683ee0f893b8f19516e
מנדל של הספרים: עוצמה וחולשה בצל המלחמה
1
1
6789055853e6254e7ded3119
מנדל של הספרים: עוצמה וחולשה בצִל המלחמה
2
2
678905afee0f893b8f1830b8
אל אישך תשוקתך והוא ימשול בך – על אהבה וכוחניות
0
1
6788f5b5deda62be1686138e
אל אישך תשוקתך והוא ימשול בך – על אהבה וכוחניות
0
2
6788f669eb59575891469b08
להפוך חולשה לכוח: איך נאבקים בדיכוי? הוויכוח בין מרטין לותר קינג למלקולם אקס
0
2
6788e981786a89db0424266b
להפוך חולשה לכוח: איך נאבקים בדיכוי? הוויכוח בין מרטין לותר קינג למלקולם אקס
7
1
6788ea03210bdb878f23ebd8
רטוריקה וכוח בדיאלוג "גורגיאס"
7
1
6788f8a6f1353e8269f654b1
רטוריקה וכוח בדיאלוג "גורגיאס"
1
2
6788f9399e2018b76a0c19ab
הולדת רגע המעבר שבין חולשה לכוח
0
1
6787bb73f5dcd098043efb8c
הולדת רגע המעבר שבין חולשה לכוח
0
2
6787bc18b395cc111c96bfeb
יחסי האומנים והמדינה – שיתוף פעולה או הורדת ידיים?
9
1
6788f4cf62d9b06c8f0d96f0
יחסי האומנים והמדינה – שיתוף פעולה או הורדת ידיים?
0
2
6788f542415cc2448df76849
זכריה הנביא ונחמיה הפחה - כוח ורוח בראשית ימי הבית השני
8
1
6787ba61b70ebffbefd75798
זכריה הנביא ונחמיה הפחה - כוח ורוח בראשית ימי הבית השני
5
2
6787bb1ff5dcd098043ea20b
החייתי באדם והאנושי בבעלי החיים
0
1
6787bc6fb395cc111c973847
החייתי באדם והאנושי בבעלי החיים
0
2
6787bcb155e006ba0c186aec
על טבעת אחת ושאלת המוסר והכוח
0
1
6789018358df9b1a7fc5e206
על טבעת אחת ושאלת המוסר והכוח
0
2
6789021d512f4b645d46c84d
צחוקה של המדוזה: נשים, על דיבור וכתיבה
0
1
6787bf447d127c37a6d91afd
צחוקה של המדוזה: נשים, על דיבור וכתיבה
0
2
6787bfb5bd91fa740132e34b
כוח אללה וחולשת האדם – עיון בקוראן
11
1
678904a7099c33cc1dc6a121
כוח אללה וחולשת האדם – עיון בקוראן
23
2
678904f03b53ab7e0ad99e17
היהודי, הפיל ומגבלות הכוח
35
1
היהודי, הפיל ומגבלות הכוח
35
2
החולשה והכוח של הנפש לפי שפינוזה
0
1
6788f9ca695a17624077bd01
החולשה והכוח של הנפש לפי שפינוזה
0
2
6788fa46e01ea5becc139d26
מידע שימושי
שאלות נפוצות
למי מיועד הכנס?
הכנס מיועד לתלמידים המשתתפים בתוכניות מצוינות במדעי רוח של רוח צעירה, אידאה, האוניברסיטה העברית לנוער, רוגובין באוניברסיטת תל-אביב לנוער, פלך ויאסא. ההשתתפות באירוע מותנת בהרשמה לכנס ולסדנאות.
האם אפשר לשנות את ההרשמה?
כדי לשנות את ההרשמה למעגלי הלימוד והסדנאות אפשר לפנות אלינו במייל [email protected] לציין לאיזו קבוצה נרשמתם ולאיזו תרצו להחליף, ונשתדל להיענות לבקשה. במידה וההחלפה תתאפשר תקבלו אישור במייל להחלפה.
מהן דרכי ההגעה לספרייה הלאומית?
הספרייה הלאומית נמצאת בפינת הרחובות קפלן ורופין בירושלים. לספרייה שתי כניסות, אחת מרחוב קפלן 1 ואחת מרחוב רופין 36.
קווי אוטובוס שמגיעים לספרייה: 7, 14, 35, 66, 66א, 90, 97