להגשת מועמדות

זוכי פרס הספרייה הלאומית למצוינות בהוראה על שם עזריאלי לשנת תשפ"ב

זיו שחם
כפר הנוער אלוני יצחק
על הוראה מצוינת של תחומי הרוח בקרב אוכלוסיית תלמידים מגוונת ועל הובלת שינוי כולל ורחב בהוראת מקצועות הרוח בחטיבת הביניים
play video
להפעלת הסרטון
צילום: איתמר גינזבורג
נימוקי השופטים
זיו שחם הוא מורה למדְעי הרוח בבית הספר "אלונֵי יצחק". זיו יצר בבית הספר תחום הוראה חדש שנקרא מדְעי הרוח.  לשם כך פעל להכשרת כלל צוות המורים ליצור בעצמם תוכניות לימודים בין-תחומיות המחליפות את ההוראה המסורתית במקצועות הספרות, התנ"ך וההיסטוריה בחטיבת הביניים. לתוכניות נלווים תהליכי משוב והערכה מתקדמים המובילים לבחינה ולשיפור מתמידים שלה. בעקבות השינוי שיזם הפך תחום מדְעי הרוח בשנים האחרונות למקצוע מוביל בבית הספר המשפיע על תהליכי התחדשות פדגוגית במקצועות נוספים בחטיבת הביניים ואף בחטיבה העליונה. זיו עצמו מלמד במסגרת התוכנית קורס שהתלמידים בו נחשפים לטקסטים רבי-משמעות בספרות הישראלית, לומדים להביע באופן משוכלל את מחשבותיהם ואת רגשותיהם ורוכשים בסיס בריא להתמודדות עם סוגְיות מהותיות בגיל ההתבגרות. מנהלת בית הספר כתבה עליו כך: "מעטים האנשים שמשלבים יצירתיות, הבעה אישית של התלמידים והומור טוב עם תובענות אקדמית, עבודה מבוססת נתונים ותוכניות קפדניות של הערכה ומדידה."

על כל אלה אנו מעניקים לו את פרס הספרייה הלאומית לִמצוינות בהוראה על שם עזריאלי לשנת התשפ"ב.
נחמה וינגרטן-מינץ
אולפנת אמי"ת נגה, בית שמש
על הוראה מקצועית ויצירתית של תחומי הרוח דרך הובלת תוכנית בין-תחומית ועל השפעה רחבה על צוותי הוראה בבית הספר ומחוצה לו
play video
להפעלת הסרטון
צילום: איתמר גינזבורג
נימוקי השופטים
נחמה וינגרטן-מינץ היא מורה למקצועות הרוח באולפנת אמי"ת נֹגה בבית שמש. נחמה מלמדת  תלמידות בכיתות הטרוגניות וּמאתגרות ומצליחה לערב בתהליך הלמידה מגוון של תלמידות. היא עושה זאת באמצעות שימוש במבחר כלים פדגוגיים מתקדמים, כגון: למידת חֵקר, דיבֵֵּייט, משחקי תפקידים והדמיות, יצירת הֶסְכֵּתים (פודקאסטים), מועדוני קריאה, התבוננות ביצירות אומנות והיכרות איתן. בשיעוריה היא עוסקת רבות ב"חצר האחורית" של החֶברה הישראלית וּמפתחת אצל תלמידותיה את היכולת להתבונן וללמוד מכל אדם. נחמה הובילה את צוות בית הספר בִּבניית תוכנית לימודים בין-תחומית מקיפה וייחודית שנלמדת בכלל חטיבת הביניים. בשנים האחרונות היא המשיכה את התהליך גם בחטיבה העליונה וּבנתה תוכניות בין-תחומיות ליחידות ההשכלה הכללית לבגרות. נוסף על פעילותה בין כותלי בית הספר נחמה מובילה את קהילת מורי הספרות ברשת אמי"ת, כותבת מערְכי שיעור ועוסקת ביצירת תכנים לחדשנות פדגוגית בעבור הרשת. מנהלת האולפנה כתבה עליה כך: "נחמה היא מופת לשילוב מיטבי בין רַחֲבוּת אופקים, שיח מעמיק, יכולת בין-אישית יוצאת דופן וכישורים פדגוגיים מרשימים ביותר."

על כל אלה אנו מעניקים לה את פרס הספרייה הלאומית למצוינות בהוראה על שם עזריאלי לשנת התשפ"ב.
ד"ר גדי פרודובסקי
התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ירושלים
על הוראה מעוררת השראה תוך השפעה רחבת היקף ל מורים ותלמידים בתחום מיומנויות הטקסט ועל קידום לימודי הפילוסופיה במדינת ישראל
play video
להפעלת הסרטון
צילום: איתמר גינזבורג
נימוקי השופטים
ד"ר גדי פרודובסקי הוא מורה לפילוסופיה ביאס"א, התיכון הישראלי למדעים וּלאוֹמנויות בירושלים. גדי הוא מורה יוצא דופן, ושיעוריו משלבים את תחומי ההיסטוריה, הספרות והמדע באופן מעורר השראה. אחד מתלמידיו לשעבר תֵיאר את דרך ההוראה שלו כך: "יותר משגדי מלמד הוא מאפשר לתלמידיו לגדול. הוא יודע להקשיב לתלמידים ולעזור להם לנסח וּלהבין את הרעיונות שלהם-עצמם." מֵעבר לכותלי הכיתה גדי הוביל מהלכים של התחדשות חינוכית בבית ספרו, פעל לִיצירת קשר עם מכללת בַּארְד בניו יורק וקידם תהליך הכשרה של צוות המורים בְּפדגוגיה מתקדמת של כתיבה וחשיבה. גדי יזם את השתתפותם של תלמידי בית ספרו בָּאולימפיאדה הבין-לאומית לפילוסופיה לנוער, שאף זכו בשנת 2017 במקום הראשון. בשנים האחרונות הוא פעל להרחבת החשיפה וסדנאות ההכנה לאולימפיאדה לתלמידים מכלל הארץ. גדי תרם רבות לסיוע למפמ"רים ולבניית קשרים עם גורמים מקצועיים שונים בארץ ובעולם. פעילותו הענפה היא בעלת השפעה רחבת היקף על תלמידים ומורים רבים וּמובילה להעצמת לימודי הפילוסופיה והרוח במדינת ישראל.

על כל אלה אנו מעניקים לו את פרס הספרייה הלאומית לִמצוינות בהוראה על שם עזריאלי לשנת התשפ"ב.

מן העיתונות

גלריית תמונות מטקס חלוקת הפרס

הצג תמונות נוספות