דף מלווה השתלמות

טקסטורה

כלים מגוונים להוראת טקסט? התנסות פעילה בשיטות חדשניות בכתיבה, קריאה ודיון? הכל בהשתלמות אחת!

אנו מאמינים כי שימוש בכלים מגוונים להוראת טקסט והתאמתם לתוכן השיעור ולקבוצת הלומדים מאפשרים לייצר למידה רלוונטית ומסקרנת עבור התלמידים. גם השנה אנו מזמינים אתכם, מורות ומורים למקצועות הרוח, להצטרף להשתלמות הייחודית בה בכל מפגש יוצג כלי הוראה חדשני ותתקיים התנסות פעילה בשימוש בו. הכלים יעסקו בנושאי הליבה של הוראת הטקסט: כתיבה, קריאה, חקר, בינתחומיות, דיון, עידוד יצירתיות וסקרנות ועוד. 

ההשתלמות מיועדת למורות ומורים מכל מקצועות הרוח בחינוך העל-יסודי.

מרבית המפגשים יתקיימו בזום בימי שלישי בין השעות 19:30-17:00, להוציא מפגש א-סינכרוני אחד ומפגש הסיכום - סיור פנים אל פנים במרכז הארץ. מידע נוסף ופרטים על הסיור יימסרו בהמשך. בנוסף, יתקיים מפגש רשות במשכנה החדש של הספרייה הלאומית בירושלים. 

ההשתלמות מוכרת ל-30 שעות לגמול ב"אופק חדש" וב"עוז לתמורה" לעומדים בדרישות: נוכחות בלמעלה מ-80% מהמפגשים והגשת עבודת סיכום.

ההשתלמות אינה מיועדת למי שעברו אותה בשנת תשפ"ג.

אודות ההשתלמות
7.11.23 | מקוון

פתיחה והיכרות

במפגש זה יחוו המשתלמים שיעור לדוגמה במדעי הרוח שבו יטעמו חלק משיטות ההוראה שבהן תעסוק ההשתלמות. נתאם ציפיות לגבי הלמידה בהמשך ההשתלמות ונציג את תכני המפגשים המתוכננים.

28.11.23 | מקוון

קריאה - חלק א'

במפגש זה נבחן דרכים שונות לסייע לתלמידים בהתמודדות עצמאית ופעילה עם הטקסט. נחשוב על אופנים שבהם אפשר לספק להם "פיגומים" כדי לאפשר את הקריאה. כמו כן נדון בדרכי קריאה משחקיות המאפשרות היכרות ראשונית עם הטקסט.

19.12.23 | מקוון

קריאה - חלק ב'

נעסוק במפגש של תלמידים עם טקסטים. נדבר על שיטות לקריאה מהירה יחסית של טקסט ללא הבנה מלאה. כמו כן נתנסה ונדון בשאלה מתי נכון לקרוא טקסטים במליאה, מתי בחברותות ומתי קריאה דמומה כיחידים.

2.1.24 | מקוון

מפגש רשות | סיור בספרייה הלאומית

מפגש רשות, בו ייערך סיור היכרות בבניין החדש של הספרייה הלאומית בירושלים. המשתתפים יבקרו בתערוכת הקבע ובמרחב חינוך ויקבלו הצצה לפעילויות המוצעות לתלמידים ולבתי ספר.

16.1.24 | מקוון

כתיבה

מפגש עם שיטת 'כתיבה לחשיבה' המקדמת שיעורים עתירי כתיבה. בשיטה זו הכתיבה אינה משמשת במטלה להערכה אלא כדרך לקדם את החשיבה והדיון בכיתה בזמן השיעור. נלמד כיצד להשתמש ב"מתניעים" לכתיבה מסוגים שונים וכיצד לתזמן ולהשתמש באירועי כתיבה.

6.2.24 | מקוון

יצירתיות, סקרנות ואהבת הרוח

נתחיל מדיון כללי בשאלה של ההבחנה בין תרבות גבוהה ותרבות נמוכה ונמשיך לעיסוק בשאלה כיצד לקרב את מדעי הרוח לתלמידים מבלי לוותר על רף של איכות. במפגש נזמין חלק מהמשתתפים להציג סיפורי הצלחה מההוראה בכיתות.

20.2.24 | מקוון

דיון

נדון בשאלת הפער בין הדיונים בכיתות לבין הדיון הרצוי. נכיר שיטות מגוונות המשמשות במסגרות שונות בעולם לקדם דיון מעמיק ואמיתי בכיתה המשתף תלמידים רבים. נתרגל דרכים לבנות את הדיון ולהכין אותו ואף להעריך את התלמידים על ההשתתפות בו.

12.3.24| מקוון

חקר ושימוש במקורות ראשוניים

נתנסה ונבחן פעילויות שונות שתכליתן לתרגל ולשכלל את מיומנויות החקר של התלמידים - החל משאילת שאלות דרך התמודדות עם תעודות ופריטי מקור. נציג פעילויות שהספרייה הלאומית מציעה לתלמידים ולבתי ספר.

א-סינכרוני

בינתחומיות

המפגש יעסוק בנושא של בניית מפגש או יחידת למידה בינתחומית. הלומדים ייחשפו לחלק ממושגי היסוד בלמידה בינתחומית ויכינו בקבוצות יחידת הוראה בינתחומית קצרה. מפגש זה יתקיים במתכונת א-סינכרונית.

14.4.24 (יום רביעי) | פנים אל פנים

הסיור הלימודי

מפגש זה הוא התנסות בסיור לימודי פעיל ללומדים. זהו סיור שבו המסיירים מבצעים את ההדרכה ושבו בכל אתר יש הפעלה לימודית. הסיור יערך במקום נגיש לתחבורה ציבורית במרכז הארץ. פרטים יימסרו בהמשך.

מורים למקצועות הרוח
ימי שלישי
19:30-17:00
ללא עלות
מוכר לגמול השתלמות של 30 שעות
להרשמה  >להרשמה  >ההרשמה הסתיימה
סגירה