פעילות בעקבות האזנה לספר שמע

יצירת אומנות

בפעילות זו ניצור מחומרים שונים יצירה שתבטא מאפיינים של דמות מסוימת או של מצב מסוים בספר. המטרה היא ליצור המחשה אומנותית. היא אינה חייבת להיות מציאותית, אך צריכה להביע רעיון.

מה צריך?

חומרי יצירה: צבעים, ניירות צבעוניים, פלסטלינה וכדומה.

בחרו את החומר האהוב עליכם:

צבעים – תוכלו להשתמש בצבעי עיפרון, באקריליק, בטושים וכדומה. בחרו נייר ומכחולים המתאימים לחומר.

ניירות צבעוניים (גם מגזינים צבעוניים, ניירות עטיפה ועוד) – תוכלו לעשות מהם קולאז'. דאגו גם לדף בריסטול כבסיס לעבודה, למספריים (לא הכרחי, אפשר לקרוע) ולדבק פלסטי או סטיק. אפשר להיעזר בסרטון המסביר על יצירת קולאז' מעיתונים או מדוגמה שלקולאז' מעיתונים ומניירות שונים וכן באוסף של קולאז'ים אומנותיים.

פלסטלינה – נוסף על צבעים שונים של פלסטלינה כדאי שיהיו לכם גם כלים, כמו קיסם, שפוד, מערוך קטן וסכין חד-פעמית לחיתוך. תוכלו להיעזר בסרטונים המסבירים על יצירת חיות ובטבלה של ערבוב צבעים.

צאו לדרך!

1.    ההחלטה

בחרו דמות או סצנה מרכזית בספר. עליכם ליצור יצירהשתבטא את הצדדים השונים בדמות או בסצנה שבחרתם.

2.    ההכנה

עִרכו רשימה של תכונות או מאפיינים חשובים שצריכיםלבוא לידי ביטוי ביצירה. תכננואת היצירה. היא יכולה להיות מופשטת או צורנית, מבוססת על מילים, על צורות, על צבעיםאו על דימויים.

3.    היצירה

בצעו את היצירה על פי התכנון, אם כי אפשר כמובן לאלתר אם עולים לכם רעיונותמוצלחים יותר. שימו לב לגימורים ובחנו אם המסר שלכם עובר, כלומר אם היצירה אכןמבטאת את הדמות או המצב שבחרתם. תנו ליצירה כותרת וכתבו שני משפטיםהמתארים אותה ומסבירים את תוכנה.

4.    ההצגה

עליכם להציג את היצירה לפני הכיתה.